Les aerolínies Ryanair i Norwegian estudien oferir connexions des de l’aeroport de Barcelona-El Prat, segons que ha avançat La Vanguardia i han confirmat les dues empreses a l’ACN. Ryanair assenyala que està parlant ‘amb un seguit d’aerolínies per alimentar els seus vols de llarg recorregut’ i que es troba en ‘converses avançades’ amb Norwegian per fer connexions des de l’aeroport de Barcelona. ‘Tenint en compte que tenim la major xarxa de rutes a Europa, es tracta d’un moviment lògic i una proposta molt atractiva per al llarg radi’, segons han manifestat fonts de l’aerolínia irlandesa. Des de Norwegian, s’han admès els contactes amb Ryanair i altres companyies aèries, però afirmen que ‘encara no hi ha res tancat’.

Precisament, Ryanair ha anunciat aquesta setmana els seus primers vols de connexió des de l’aeroport de Roma. ‘Si l’assaig a Roma Fiumicino resulta ser un èxit, podrem considerar el desplegament de vols de connexió a altres aeroports’, ha afirmat la companyia irlandesa, que negocia amb Aer Lingus per fer vols de connexió a Dublín i amb Norwegian per fer-los a Cork i Londres-Gatwick, a més de Barcelona.

Norwegian operarà a partir del 5 de juny des del Prat quatre vols setmanals cap a Nova York-Newark, tres freqüències a la setmana cap a Los Angeles i San Francisco-Oakland, respectivament, i dos vols setmanals cap a Miami-Fort Lauderdale. Norwegian és la quarta aerolínia en volum de passatgers des de l’aeroport de Barcelona-El Prat i va transportar 1,54 milions de passatgers el 2016, segons les dades facilitades per l’empresa.

La principal competidora de l’aerolínia escandinava en els vols de llarg radi de baix cost al Prat serà LEVEL, una marca del grup IAG. LEVEL començarà a operar des de l’Aeroport del Prat l’1 de juny, quan estrenarà el vol amb Los Angeles. L’endemà començarà a volar a San Francisco, concretament a l’aeroport d’Oakland; el 10 de juny a Punta Cana i el 17 de juny a Buenos Aires. LEVEL permetrà fer connexions de curt i mig radi a través de Vueling, que també pertany a IAG.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]