Per què Coca-Cola ha aturat tota la publicitat a les xarxes socials?

  • Aquest gest coincideix amb el d'altres empreses dels Estats Units arran de les protestes racials i que volen forçar Facebook a ser més estricta per evitar el discurs de l'odi i la desinformació

VilaWeb
EFE
27.06.2020 - 09:57
Actualització: 27.06.2020 - 12:48

El grup Coca-Cola ha aturat durant almenys trenta dies tota la publicitat a les xarxes socials, una mesura que han pres diverses companyies arran de les protestes racials als Estats Units.

‘Aprofitarem aquest període per tornar a avaluar les nostres polítiques publicitàries i determinar quines revisions es necessiten. També esperem una major responsabilitat i transparència dels nostres socis de xarxes socials’, ha dit en un comunicat recollit per CNBC el conseller delegat de Coca-Cola, James Quincey.

La companyia ha detallat que no està secundant el boicot publicitari a Facebook promogut per diverses organitzacions prodrets civils que volen forçar la companyia a ser més estricta per a evitar el discurs de l’odi i la desinformació. Ahir també van anunciar la suspensió de publicitat pagada a les xarxes socials el grup Unilever, que agrupa marques com Dove, Ben & Jerry’s i Hellmann’s, i el grup Levi Strauss Co.

‘Facebook ha de prendre mesures per aturar la desinformació i el discurs de l’odi a les seves plataformes. És una ofensa inacceptable als nostres valors. Nosaltres i Dockers ens unim a la campanya #stophateforprofit i aturem tots els nostres anuncis a Facebook’, diu Levi’s.

Més companyies com Eddie Bauer, The North Face, Patagònia, REI i Verizon també havien anunciat aquests últims dies la suspensió de la publicitat a Facebook i més xarxes socials.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any