Segons dades de la pròpia ONU, un estudi realitzat a 14 països desenvolupats, mostra que la probabilitat que les estudiantes acabin una llicenciatura, un màster i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament, mentre que per als estudiants masculins la probabilitat és del 37%, 18% i 6%.

Davant d’aquesta situació l’Assemblea General de les Nacions Unides va decidir proclamar l’11 de febrer Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, amb tal de promoure la igualtat de gènere i la participació femenina  en l’àmbit científic.

Però, independentment que l’ONU (i tots) considerem com a desitjable que hi hagi major equitat. De què depèn que una nena o un nen triïn una opció o una altra a nivell d’estudis? Es pot donar forma a una vocació infantil? Quin entorn influeix més en aquesta orientació?

Si voleu continuar llegint l’article, feu clic aquí.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]