Mama, vull ser astronauta!

  • De què depèn que una nena o un nen esculli una opció o una altra d’estudis? L'entorn familiar hi té molt a veure.

Segons dades de la pròpia ONU, un estudi realitzat a 14 països desenvolupats, mostra que la probabilitat que les estudiantes acabin una llicenciatura, un màster i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament, mentre que per als estudiants masculins la probabilitat és del 37%, 18% i 6%.

Davant d’aquesta situació l’Assemblea General de les Nacions Unides va decidir proclamar l’11 de febrer Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, amb tal de promoure la igualtat de gènere i la participació femenina  en l’àmbit científic.

Però, independentment que l’ONU (i tots) considerem com a desitjable que hi hagi major equitat. De què depèn que una nena o un nen triïn una opció o una altra a nivell d’estudis? Es pot donar forma a una vocació infantil? Quin entorn influeix més en aquesta orientació?

Si voleu continuar llegint l’article, feu clic aquí.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any