El Centre Cultural Bancaixa se submergix en l’univers minimalista de Julian Opie amb una mostra que recopila fins a una trentena d’obres dels últims quinze anys de treball de l’artista plàstic britànic per seduir els visitants amb un concepte contemporani de la bellesa que s’acosta a l’estètica del logotip.

Retrats, paisatges, nus i cossos en moviment eleven els gestos quotidians de la vida moderna a categoria d’art en aquesta exposició de la Fundació Bancaixa que reuneix, fins al 25 de juny, peces procedents d’un total de 22 col·leccionistes públics i privats, moltes de les quals s’exposaran per primera vegada.

En el seu treball, Julian Opie tracta d’introduir en la mirada metropolitana una experiència estètica a més de reflexionar sobre com veiem les coses, atrapant l’essencial amb una economia formal que dóna tot el protagonisme a la línia i al color. Per a això utilitza diverses tècniques i materials com a acrílics, vinils sobre alumini, tinta o fusta, animacions i fins i tot videoinstalació en pantalles LCD i LED.

El recorregut expositiu permet seguir l’evolució de la pintura d’Opie, en un primer moment més proper a l’art pop, que es va transformant en un minimalisme tardà per a acabar explorant la relació entre el subjecte i el logotip.

Opie comença a mostrar retrats esquemàtics l’any 2000, en un moment en el qual en el seu treball es torna decisiu l’ús de l’ordinador i la tecnologia. En els seus retrats reprèn la tradició de la pintura britànica i holandesa dels segles XVII i XVIII, però també en les estampes japoneses, amb la inspiració de les obres d’Hiroshige i Utamaro.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]