Cada vegada mengem menys llegum però, en canvi, és un aliment molt saludable. A nivell nutricional, el llegum conté fibra que ens ajuda a regular la nostra funció intestinal i a sentir-nos saciats. També ens aporta vitamines, minerals, proteïnes… Però, el més important de menjar llegum és que ens ajuda a desplaçar de la nostra dieta aliments superflus, precuinats o poc saludables. Per exemple, sabem que cal prioritzar el consum d’aliments d’origen vegetal i reduir el consum de carn vermella i processada. En aquest punt, el llegum ens hi pot ajudar moltíssim. Es tracta d’un aliment que, a part de ser ben barat, no conté sal ni grasses trans ni té una alta densitat calòrica. Per tot plegat, menjar llegum és beneficiós per a la nostra salut i ens pot ajudar a prevenir malalties cardiovasculars, diabetis, hipertensió, hipercolesterolèmia…

A continuació us oferim la cinquena fitxa col·leccionable del club de la cuina familiar, on trobareu una programació setmanal de dinars variats elaborats amb llegums, així com una original i deliciosa recepta per preparar una hamburguesa de llenties amb els vostres fills com la de la fotografia.

Si voleu continuar llegint l’article, feu clic aquí.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]