L’estratègia del comerç català per a plantar cara a Amazon

  • El secretari general de l'Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, explica a VilaWeb que 33.000 botigues catalanes aviat tindran un sistema de venda en línia

VilaWeb
Josep Rexach Fumanya
22.11.2016 - 22:00
Actualització: 23.11.2016 - 07:26

Com més va, més gent compra productes en línia, tant si és per la comoditat de no haver de moure’s de casa com per les rebaixes de les grans distribuïdores, capaces d’oferir preus més competitius. En aquesta dinàmica imparable, hi sobresurten companyies multinacionals com ara Amazon i Rakuten,  que tenen servei en línia propi. Els principals perjudicats són les botigues i els petits comerços, que continuen creient en el tracte directe amb el client. Tanmateix, arran de la necessitat de no cedir més terreny a les grans corporacions, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya vol posar remei a la situació implantant un sistema de venda en línia que aplegui totes les botigues adherides.

‘D’acord, Amazon és molt gran i molt forta, però nosaltres tenim 33.000 botigues afiliades. Una àmplia oferta de 33.000 botigues creiem que pot tenir impacte’, diu Emiliano Maroto, secretari general de l’associació. Maroto explica a VilaWeb que l’entitat ja treballa en aquest projecte des del mes de juny.

La idea és unificar els catàlegs d’aquests més de trenta mil comerços i, si convé, sostenir-se en centrals de compra i serveis (CCS). Aquesta figura permet que empreses que no tenen una gran dimensió i, per tant, no poden obtenir condicions avantatjoses en les compres de matèries –preus més baixos, condicions de pagament més bones, comandes, etc.– puguin associar-se i operar conjuntament. Això garantiria que hi hagués prou existències per a tenir una gran estructura i poder competir amb grans empreses.

Maroto no pot dir quan començarà a funcionar aquest servei, perquè encara s’ha de desenvolupar i ha de ser aprovat per les associacions: ‘No és una decisió unilateral. Nosaltres podem decidir, però després s’hi han d’adherir les associacions. La majoria hi han donat el vist-i-plau, però hi ha botigues no tan professionalitzades i els costa de decidir-se.’ Tot i això, no dubta que el projecte es podrà acomplir i espera que es comenci a implantar d’ací a pocs mesos.

‘El meu comerç en línia’
Paral·lelament a aquest projecte de l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, empreses com CaixaBank, Amazon, Seur, Roca Salvatella i DMS Consulting s’han aliat per llançar ‘El meu comerç en línia’, una plataforma amb què els petits comerços podran digitalitzar el seu negoci en pocs dies.

La iniciativa, que pretén afavorir el comerç electrònic, neix de la necessitat creixent del petit comerç de crear una botiga en línia, un àmbit amb una demanda creixent. Segons estimacions de mercat, el volum de compres per internet a Europa passarà de 425 bilions d’euros el 2011 a 661 bilions d’euros enguany. I les compres amb el mòbil podrien passar de 30 bilions d’euros el 2011 a 568 bilions enguany.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any