Les escoles catalanes aplicaran aquest curs la nova avaluació per competències en Primària

  • Mesurarà si l'assoliment és 'excel·lent', 'notable', 'satisfactori' i no aconseguit

VilaWeb
Redacció
30.05.2017 - 15:38
Actualització: 31.05.2017 - 03:51

Mesurarà si l’assoliment és ‘excel·lent’, ‘notable’, ‘satisfactori’ i no aconseguit

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

Totes les escoles catalanes aplicaran a final d’aquest curs el nou model d’informe d’avaluació basat en les competències bàsiques fixades en el currículum de Primària, ha explicat aquest dimarts la consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, en la roda de premsa després del Consell Executiu.

La consellera ha assegurat que aquest informe que rebran les famílies, que serà obligatori en tots els centres de Primària a partir d’aquest últim trimestre del curs 2016-2017, suposa la “culminació” del procés d’aprenentatge per competències i que situa Catalunya en el marc de les recomanacions europees.

El nou sistema evaluatiu, que deriva de l’Ordre d’Avaluació aprovada el 2016, estableix com a referències en els àmbits lingüístic, matemàtic, de coneixement del mitjà, artístic, educació física i educació en valors si l’assoliment és ‘excel·lent’, ‘notable’, ‘satisfactori’ o ‘no aconseguit’.

A més, a final de cada cicle, en segon, quart i sisè de Primària, també s’avaluaran els àmbits d’aprendre a aprendre; autonomia; iniciativa personal i emprenedoria, i digital.

“No és un canvi en la numeració sinó un canvi profund en el sistema educatiu”, ha remarcat Ruiz, per qui aquest model d’avaluació permetrà conèixer millor el moment del procés d’aprenentatge en el qual se situa l’alumne i preveure les dificultats amb les quals un alumne es pot trobar.

Ha considerat que el nou model millora els processos d’avaluació atorgant una informació més àmplia, en la qual de cada àmbit s’avaluen diverses dimensions, i ha retret que el Govern central tingui recorreguts els decrets de currículum.

A final de cada trimestre, l’escola farà el seu model propi d’informació a l’alumne, la seva avaluació en l’aprenentatge i les mesures de suport, i a final de curs s’haurà de formalitzar l’informe oficial on s’explicita el grau d’assoliment de les competències, i que a final d’aquest curs es farà a partir dels nous termes establerts.

L’informe d’avaluació també determinarà la possibilitat de passar de curs per a aquells alumnes amb dificultats en cas que el professorat consideri que amb els suports corresponents l’alumne pot aconseguir les competències.

La Generalitat ha elaborat un document de cara a les famílies que es repartirà als centres en els quals s’explica els continguts i objectius de les avaluacions per competències.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any