Les Corts Valencianes reclamen l’AP7 gratuïta a les comarques on no hi ha alternativa eficient i segura

  • El parlament aprova una proposició no de llei que insta a fer l'autopista pública i gratuïta a partir del 2020

VilaWeb
ACN
21.03.2018 - 17:17
Actualització: 21.03.2018 - 18:34

La comissió d’obres públiques de les Corts Valencianes ha aprovat aquest dimecres, a proposta de Compromís, una proposició no de llei que insta a la Generalitat Valenciana a reclamar al govern espanyol que després del 31 de desembre del 2019, quan venç la concessió de l’autopista AP7, no la renovi ni ofereixi una de nova perquè passi així a ser pública i gratuïta.

El text assenyala que, mentre venç la concessió, els residents a les comarques de la Marina Alta, Marina Baixa i Safor han de tenir gratuïtat de pas, almenys entre els peatges de Xeresa i Benidorm, per manca d’alternatives econòmiques i ràpides de transport per carretera. Així mateix, la PNLL insta el govern espanyol a bonificar tots els usuaris i usuàries de les vies amb peatge que passin pel País Valencià, els trams afectats per obres o que siguin gratuïts mentre hi hagi obres, i s’actuï d’igual manera en trams amb obres a la N332 i N340, alternatives gratuïtes a l’AP7.

La proposició també insta el govern espanyol a què els vehicles pesats tinguin gratuïtat de pas per les vies amb peatges en el seu recorregut entre els peatges de Favara i el Cap Roig, a Torrevella. En opinió del diputat de Compromís Josep Nadal ‘la gent de les comarques per on passa l’autopista ja l’hem més que pagada de les nostres butxaques, i és una burla que el ministre De la Serna plantegi que, tot i no renovar la concessió, continuï sent de pagament’.

Nadal ha recordat que aquesta concessió acabava a finals del 1996, ‘i es va prorrogar gràcies al PP fins al 31 de desembre del 2019, per a fer un favor als seus amics’. ‘Tot i això en l’actual escenari de rescats d’autopistes, el govern d’Espanya es planteja rescatar fins a nou autopistes, la gran majoria, de servei a Madrid, mentre que al País Valencià el maltracta amb un finançament deficient i una manifesta falta d’inversions en infraestructures, entre les quals es troba aquesta. Aquí no parlem d’afavorir a empreses amigues del PP, sinó d’ajudar les persones que es juguen la pell cada vegada que han d’agafar el cotxe per a transitar entre les Marines i la Safor’ ha considerat el diputat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any