L’ANC llança una campanya per a potenciar empreses que no van col·laborar en la campanya de la por

  • L'entitat defensa que no és una llista d'empreses 'bones i dolentes', sinó que vol 'facilitar informació als ciutadans' perquè després 'prenguin les seves decisions'

VilaWeb
Redacció
08.11.2018 - 12:01
Actualització: 08.11.2018 - 16:32

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha presentat la campanya Consum estratègic, que pretén modificar els hàbits de consum dels ciutadans perquè triïn empreses que no van participar en la ‘campanya de catastrofisme’ de la tardor de l’any passat, quan més de 3.000 empreses van traslladar les seus socials fora de Catalunya. Segons que ha explicat la presidenta de l’entitat, Elisenda Paluzie, no és cap ‘llista de bons i dolents’, en referència a les empreses, sinó que volen ‘facilitar la informació als ciutadans’ sobre aquestes companyies perquè després ‘prenguin les seves decisions’. L’objectiu de la iniciativa és contribuir a ‘donar efectivitat real a la proclamació de la República catalana’ amb la selecció d’empreses ‘alternatives’ per part dels consumidors. Les empreses que ho vulguin podran apuntar-se al registre que ja ha obert l’Assemblea, i en una segona fase l’entitat facilitarà el contacte entre els ciutadans i les companyies.

Amb aquesta iniciativa, l’ANC vol trencar el ‘nacionalisme econòmic’ de l’estat espanyol, com l’anomena, en què les empreses ‘estan lligades als poders polítics’, i establir un sistema econòmic català ‘obert i autònom’ que s’allunyi de la presa de decisions ‘amb marcat caràcter polític’. ‘Volem posar en mans de la gent tota aquella informació necessària perquè cadascú prengui les decisions més ajustades a les seves necessitats diàries’, ha defensat l’entitat. En aquest sentit, expliquen que la campanya del ‘consum estratègic’ no només fa èmfasi en hipotètiques empreses compromeses amb la República catalana, sinó també sobre qüestions com el medi ambient, l’economia circular, la responsabilitat social i el respecte i la promoció de la llengua catalana.

La presidenta de l’ANC i el coordinador de la comissió Fem República, David Fernàndez, han explicat que la campanya neix per ‘canalitzar el desig que vist fora’. En aquest sentit, diuen que no tenen xifres sobre quants usuaris estarien disposats a sumar-se al projecte, però que els ho han demanat ‘molts socis i sòcies’ i que ‘els més de cent actes i fires’ sobre economia i procés independentista que han fet aquest l’últim any evidencien la demanda que hi ha.

Preparar-se per a ‘l’embat democràtic’
L’entitat ha insistit que la iniciativa sorgeix d’un ‘aprenentatge de les lliçons’ que els va deixar l’octubre de l’any passat, en què la ‘campanya de catastrofisme i terror’ i el canvi de seu de més de tres mil empreses ‘no va tenir cap incidència real’ en l’economia. Per tot això, l’ANC vol preparar ara el sistema econòmic català per a un nou episodi d”embat democràtic’. ‘Com menys depenguem d’empreses grans que depenen dels poders polítics, menys campanyes de catastrofisme econòmic ens podran fer quan estiguem disposats a l’embat democràtic’, ha dit Paluzie, qui ha afegit: ‘No ens preparem solament per a la independència’ sinó que també ‘s’ajuda l’economia catalana’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any