L’AMB demana al Govern espanyol una llei de finançament al transport públic

  • Assegura que el Govern espanyol ha reduït la seva aportació en un 50% en sis anys

VilaWeb
Redacció
17.06.2016 - 14:52

Assegura que el Govern espanyol ha reduït la seva aportació en un 50% en sis anys

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, ha reclamat al Govern espanyol l’elaboració d’una llei estatal que financi el transport públic.

Ho ha dit aquest dijous en la jornada bianual de Madrid ‘Fòrum de les Ciutats’, que aborda la gestió urbana i el futur sostenible de les ciutats, després del que Poveda ha assegurat que la llei de finançament permetria “potenciar la xarxa metropolitana de transport i apostar, fins i tot més, per models de mobilitat més sostenibles”.

Ha valorat com a “element fonamental” la llei, i ha declarat que cal una llei de finançament del transport públic a nivell estatal com en altres països europeus, després del que ha lamentat que les aportacions estatals han disminuït en un 50% en els últims sis anys a l’àmbit de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Poveda ha insistit que el Govern i l’Ajuntament han anat “incrementant any rere any la contribució” a ATM, i ha manifestat que el Govern espanyol ha reduït la seva aportació de 200 milions d’euros el 2010 a 99 el 2016.

L’entitat ha recordat que a la comissió de millora del finançament del transport públic de l’abril passat, l’AMB, Govern i Ajuntament van acordar reclamar conjuntament al Govern espanyol que s’apliquessin els mateixos criteris de càlcul per a aportacions econòmiques per al transport públic que s’utilitzen a Madrid.

Ha recordat que s’ha demanat recuperar progressivament l’aportació estatal d’acord amb criteris anteriors a la recessió, ja que segons l’entitat, fins al 2010 es calculava la dotació en base al criteri territori/població i es destinava un preu per habitant de 30 euros anuals, i que actualment es destinen 20 euros anuals per habitant.

“L’espai urbà cal repensar i redistribuir. La majoria de carrers de les ciutats estan ocupats per cotxes privats. S’han de garantir unes bones pràctiques amb els carrils busos reservats i el canvi prioritari de semàfors”, ha declarat Poveda dimarts a la taula rodona ‘Estratègies en mobilitat urbana sostenible’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any