L’Agència Tributària de Catalunya prepara la seva estructura per duplicar plantilla aquest any

  • L'Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha preparat la seva estructura de llocs de treball per afrontar el creixement previst per a aquest any i pretén duplicar la plantilla, segons dades consultades per Europa Press.

VilaWeb
Redacció
13.01.2017 - 14:34
Actualització: 13.01.2017 - 17:27

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha preparat la seva estructura de llocs de treball per afrontar el creixement previst per a aquest any i pretén duplicar la plantilla, segons dades consultades per Europa Press.

Fonts de la Conselleria d’Economia han indicat que la relació de llocs de treball de personal funcionari i laboral plantejats a tancament del 2016 serveixen per estar “preparats per al creixement”.

Es tracta de 849 places de personal funcionari i 20 de personal laboral, segons consta en la relació de llocs de treball publicada aquest divendres en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (Dogc).

Respecte al personal funcionari, 107 places corresponen als serveis centrals, 491 a la delegació territorial a Barcelona, 93 a la de Girona, 71 a la de Lleida i 87 a la de Tarragona; segons el lloc de treball, els més nombrosos són els de personal administratiu i gestors tributaris.

PLANS

L’ATC ha tancat 2016 amb 400 treballadors, segons xifres del Govern, i la previsió per a aquest any és arribar als 903, segons el projecte de Pressupostos 2017 de la Generalitat, que també inclou augmentar el pressupost de l’agència fins a 93,3 milions d’euros, 57,4 milions més que l’any passat.

L’objectiu per a aquest any és assumir “plenament” les competències fiscals que atorga l’Estatut –recaptació executiva i gestió directa de tots els tributs cedits–, amb una previsió de recaptació que supera els 3.100 milions d’euros.

També es reforçarà la presència de l’ATC a Catalunya amb la implantació de 19 oficines pròpies i 11 punts de serveis compartits amb altres administracions, de manera que busca més proximitat al ciutadà.

El Govern gestiona 14 figures tributàries directament i també preveu internalitzar les funcions encarregades a les oficines liquidadores dels registradors de la propietat.

A més, es crearan espais institucionalitzats de cooperació amb els representants dels gestors i altres intermediaris fiscals, i es desenvoluparà un sistema amb capacitat per gestionar tots els tributs que es puguin incorporar a les competències de la Generalitat.

També es potenciarà la lluita contra el frau fiscal, amb la millora d’instruments per al seu control, detecció i correcció; i s’impulsaran altres eines de formació de personal i d’elaboració d’estudis fiscals.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any