Laboratoris Ordesa creixerà un 12,78% el 2017 i iniciarà vendes a Indonèsia i Filipines

  • Va tancar l'exercici 2016 amb una facturació de 133,5 milions, un 7,9% més

VilaWeb
Redacció
24.05.2017 - 12:47

Va tancar l’exercici 2016 amb una facturació de 133,5 milions, un 7,9% més

BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)

Laboratoris Ordesa, amb seu a Sant Boi de Llobregat (Barcelona), preveu créixer aquest 2017 un 12,8% després de tancar l’exercici passat amb una facturació de 133,5 milions (+7,9), un creixement que es veurà impulsat per l’inici de la comercialització dels seus productes a Indonèsia i Filipines, així com pel llançament de nous productes.

Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el conseller delegat de Laboratoris Ordesa, Joan Permanyer, i el director d’Unitat de Negoci d’Espanya, José J.Alonso, que han indicat que l’ebitda es va situar l’any passat en 12,8 milions.

Les vendes internacionals (+9,5%) ja representen un 46,6% de la xifra de negoci gràcies a l’entrada en mercats com Jordània, Egipte, Líban i Vietnam, i la companyia ja està present en 20 països dels quatre continents.

Laboratoris Ordesa, que el 2018 celebrarà el seu 75è aniversari, és líder a Espanya en alimentació infantil amb la marca de llets Blemil, que té una quota de mercat del 24%, i els cereals Blevit, amb un 47,6%.

DIVERSIFICACIÓ DE NEGOCI

No obstant això, Permanyer ha comentat que el mercat d’alimentació infantil a Espanya, a diferència d’altres països, és decreixent perquè hi ha menys naixements, la qual cosa ha impulsat la companyia a diversificar el seu negoci entrant en el segment dermatològic i en complements alimentosos i de benestar.

Així, Laboratoris Ordesa va llançar el 2016 Pediatopic, una línia dermatològica per a la cura de la pell atópica infantil que Preval-Derm ha dissenyat en exclusiva per a la companyia i que en el que va d’any ha facturat 200.000 euros a Espanya.

A aquesta línia dermatológica, que traurà a la venda aquest any algun producte més, se sumen els complements pediàtrics Omegakids Immunoglukan, DHAVit i Symbioram; els complements alimentosos FerVit i Blenuten; la línia de complements per al benestar femení DonnaPlus+, que va créixer un 60% l’any passat, i els suplements nutricionals per a adults FontActiv, que van duplicar les seves vendes respecte al 2015.

Actualment, totes aquestes línies es reparteixen un 10% de la facturació global de Laboratoris Ordesa, i el 90% restant es concentra a Blemil i Blevit, si bé, de cara al 2020, quan la companyia preveu aconseguir i fins i tot superar els 200 milions d’euros i que les vendes internacionals depassin les nacionals, es calcula que aquests percentatges canviïn i les noves línies passin a representar un 25% enfront del 75% del negoci tradicional.

“ATENTS” A ADQUISICIONS

A més, Permanyer ha indicat que la companyia, està atenta a possibles adquisicions per impulsar el creixement orgànic: “Analitzem principalment ofertes a Espanya que generin sinergies especialment amb les noves àrees de negoci”.

En l’actualitat, Laboratoris Ordesa inverteix l’equivalent al 3% de la facturació en R+D+i i impulsa una mitjana de 15 nous productes nous a l’any.

La companyia, propietat de la família Ventura i que té una plantilla de 300 empleats, compta amb una planta de cereals a Sant Boi de Llobregat i té una altra làctica a Monells (Girona), situada en les instal·lacions de l’Institut d’Investigació i Tecnologies Agroalimentàries de la Generalitat (Irta), mentre que el seu centre d’investigació se situa en el Parc Científic de la Universitat de Barcelona.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any