La jaqueta intel·ligent de Google i Levi’s arribarà al mercat a la tardor

  • MADRID, 13 Mar. (EDIZIONES/Portaltic) Google i Levi's tenen gairebé acabada la seva jaqueta intel·ligent. Ambdues companyies treballen des de fa anys en aquest experiment que vol dotar la roba de tecnologia. La Jacquard Tag, està llesta per llançar-se i es posarà a la venda aquesta tardor per uns 350 dòlars.

VilaWeb
Redacció
13.03.2017 - 17:36
Actualització: 13.03.2017 - 18:13

MADRID, 13 Mar. (EDIZIONES/Portaltic)

Google i Levi’s tenen gairebé acabada la seva jaqueta intel·ligent. Ambdues companyies treballen des de fa anys en aquest experiment que vol dotar la roba de tecnologia. La Jacquard Tag, està llesta per llançar-se i es posarà a la venda aquesta tardor per uns 350 dòlars.

Google va mostrar la jaqueta durant la seva conferència de desenvolupadors I/O 2016 i ara, a South by Southwest (SXSW) del 2017 ha anunciat que està llesta per llançar-se, com ha informat Engadget. La màniga esquerra de la jaqueta és una pantalla tàctil capacitiva que permet controlar determinades funcions, a través de tocs o lliscant-se per ella.

A més, la jaqueta arriba amb una aplicació per a ‘smartphones’ que permet dotar de funcionalitats la peça com, per exemple, fer que soni la música, respondre trucades o llegir missatges de text.

La bateria es troba en un pegat incrustat a la màniga i pot treure’s per ser recarregada a través d’un connector USB, amb una autonomia que dura dos dies. El pegat compta amb bateria, sensors i llums LED i permet prendre el control d’aplicacions que siguin compatibles amb la jaqueta com, per exemple, Google Maps o el reproductor de música. El líder del projecte, Ivan Poupyrev, assegura que li agradaria augmentar l’autonomia de la bateria, permetent que tingués fins a diversos dies d’autonomia.

Jacquard Tag està feta amb un teixit especial amb fil conductor. Poupyrev assegura que el fil utilitzat pot ser usat en qualsevol tipus de teixit. “Ha estat un llarg camí però en tot moment ens vam mantenir fidels a la nostra visió i al que volíem aconseguir”, explica Poupyrev. “Aquesta jaqueta serà venuda com una peça de roba, que era la visió que teníem des del principi”.

La jaqueta connectada és unisex, tant per a homes com per a dones, i s’espera que arribi al mercat a la tardor, amb un preu que rondarà els 350 dòlars.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any