Planteja invertir els 271 milions dels PGE 2017 en les prioritats ja acordades en els dos plans anteriors

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha emplaçat el Ministeri de Foment a incorporar al president d’Adif, Juan Bravo Rivera, a l’òrgan mixt de coordinació entre el Govern i Renfe per abordar l’estat de Rodalies.

En una entrevista d’Europa Press, Font ha plantejat que Generalitat, Renfe i Adif acordin un llistat de prioritats a executar a la xarxa de Rodalies prenent com a base el pla de 4.000 milions per al període 2008-2015 que va acordar l’exconseller Joaquim Nadal amb l’exiministre socialista José Blanco, i el pla de prioritats de 306 milions acordat entre l’exconseller Santi Vila i l’exministra popular Ana Pastor.

“Volem que estigui Adif, els emplacem a reunir-nos i fem un llistat de priorització sobre la base dels plans que ja existeixen. No fan falta nous invents. Ja sabem el que cal fer i cal prioritzar”, ha assegurat Font.

L’objectiu és que els 271 milions d’euros que recullen els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per 2017 en matèria d’Rodalies es destinin a les actuacions que novament es pactin en un llistat acordat conjuntament.

“Agafem els 271 milions, els prioritzem en l’òrgan mixt, fixem una partida pressupostària per a cada actuació –fiabilitat, reduir el temps de viatge, augmentar capacitat o compra de material mòbil– i posem data d’inici i fi de l’actuació”, ha defensat.

Font ha destacat “la capacitat d’interlocució i diàleg” de Bravo Rivera en contraposició al seu antecessor, Gonzalo Ferre, per la qual cosa ha sostingut que té plena confiança en què seran capaços d’aconseguir un acord.

Aquest pacte, de renovació anual sobre la base dels PGE de cada any, atorgaria credibilitat a l’execució de les inversions pendents en Rodalies que la Generalitat xifra en més de 4.890 milions, i al pla de Rodalies per 2017-2025 que van anunciar el president del Govern central, Mariano Rajoy, i el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i que contempla una inversió de gairebé 3.900 milions d’euros, dels quals 1.882 es destinaran en aquesta legislatura, i la resta en el període 2021-2025.

“El ministre diu que es vol guanyar la credibilitat. Ho té molt fàcil: fa un llistat d’actuacions amb la partida pressupostària i amb calendari d’inici i final de cada actuació i els ciutadans seran testimoniatges d’aquestes inversions”, ha asseverat.

ACTUACIONS PRIORITÀRIES

Algunes de les actuacions que reclama la Generalitat són que l’estació d’Arc de Triomf s’homologui a la resta de les de la R1 i passada a tenir andanes de 200 metres davant dels 160 metres actuals, uns treballs que només representarien tres milions d’euros i que permetrien guanyar capacitat en poder sumar un cinquè vagó als trens, així com també el desdoblament parcial de la R3.

Altres actuacions són la millora de la capacitat dels túnels de Barcelona i les eliminacions de les limitacions temporals de velocitat, que, entre altres línies, afecten greument a la R15.

L’objectiu de tot això és recuperar temps de viatge, oferir bons índexs de puntualitat i fiabilitat i guanyar capacitat, ja que Font ha recordat que des de 1975 no s’ha escomès cap actuació a la xarxa de Rodalies per augmentar-la.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]