La consellera Ruiz sobre la reforma horària: “El problema són els horaris laborals”

  • "No vull unes proves del segle XIX", diu sobre les 'revàlides'

VilaWeb
Redacció
29.11.2016 - 10:44

“No vull unes proves del segle XIX”, diu sobre les ‘revàlides’

BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, ha assegurat aquest dimarts sobre la proposició de llei de reforma horària, que com va avançar Europa Press proposa un horari escolar entre les 8 i les 16 hores, que “el problema no són els horaris escolars, són els horaris laborals”.

En declaracions a TV3 recollides per Europa Press, ha remarcat que “la gran desincronització” és entre l’hora que els nens acaben l’escola, que ara és entre les 16 i les 17 hores, i l’hora que els pares arriben a casa, que no és abans de les 20 hores.

Ha remarcat que el que “desentona” són els horaris laborals, per la qual cosa cal aconseguir que s’avancin i que els pares puguin ser a casa a les 18 o les 19 hores.

Ha considerat que ha d’haver reforma horària per situar-se al nivell d’altres països ja que els horaris actuals són “irracionals” perquè afecten la salut, fan que no es dormi les hores convenients –tant a infants com a adults–, no s’adiuen adequadament al dels àpats i no permeten participar en la vida comunitària.

En el debat sobre els deures, ha aplaudit que les associacions de pares catalanes no s’hagin sumat al boicot perquè posa en qüestió què fa el professor a l’aula, i ha afirmat que “es pot parlar de com orientar els deures, però no de si es poden posar o no”, aspecte que ha de valorar l’escola.

REUNIÓ AMB EL MINISTRE

Respecte a la reunió dels consellers amb el ministre d’Educació, Iñigo Méndez de Vigo, ha assegurat que les formes són millors que amb José Ignacio Wert, però que no va permetre el debat sobre aspectes com les ajudes per l’escolarització en castellà, en què comptava amb el suport dels consellers socialistes per fer-ho.

Sobre les ‘revàlides’, la consellera ha remarcat que el “problema” no és si les proves d’avaluació les fan uns determinats centres o tots, sinó el tipus d’examen que es realitza, per la qual cosa ha demanat al Ministeri que, després de ser mostral, reconegui les competències de les comunitats a l’hora de dissenyar-les.

Ha remarcat que Catalunya vol seguir fent les proves competencials que ha estat fent els darrers anys i s’ha mostrat contrària a les de la Lomce: “No vull unes proves del segle XIX, vull unes del segle XXI. Per això volem competències, per poder fer unes proves avançades”.

Per aquesta raó, espera que a la reunió que es farà divendres sobre el disseny de les proves, recullin els estàndards generals i que les autonomies puguin fer “unes bones proves”.

Respecte a l’accés a la universitat, Ruiz ha reiterat que a Catalunya ja s’havia dit que es mantindrien com a unes Proves d’Accés a la Universitat (Pau), i que en la reunió es va acordar que les comunitats la farien, es mantindrà el districte únic i el títol de Batxillerat no estarà condicionat a una prova externa.

Sobre el pacte estatal d’educació que es vol forjar, ha afirmat que Catalunya explicarà el seu model educatiu a la resta de comunitats i que hi intervindrà si no és un debat “ideològic”.

Finalment, ha afirmat que els Pressupostos de la Generalitat tindran un “increment important” per a la Conselleria, que permetrà millorar les substitucions, des del primer dia en baixes de més d’una setmana, i dedicar més recursos als centres i alumnes més necessitats.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any