La Generalitat licita el tram més important de la L10 del metro de València

  • La Línia permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret

VilaWeb
Europa Press
05.09.2019 - 16:49
Actualització: 05.09.2019 - 16:59

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat avui la licitació del tram més important de la Línia 10 del metro de Valencià fins a Natzaret, per més de trenta-tres milions d’euros, així com del tram Teulada-Gata de la línia 9 del tramvia d’Alacant (Benidorm-Dénia) per 18 milions d’euros. En el cas del metro de València, s’aprovarà en el ple del Consell ‘en les setmanes vinents’.

Així ho ha anunciat España en la seva visita als tallers del Campello del TRAM d’Alacant per a conèixer les prestacions dels nous trens duals. El titular de Mobilitat ha qualificat a les noves unitats del TRAM d’Alacant de trens ‘pioners i innovadors’ i ha anunciat que podran circular per les Línia 1 (Estels -Benidorm) i 3 (Estels – el Campello) i, en un futur, tal com està planificat, en la resta de la connexió entre Alacant i Dénia, un cop finalitzin les obres de modernització que s’estan realitzant entre Calp i Dénia. D’aquesta manera, permetran continuar fins a Dénia sense el transbord actual a Benidorm.

En relació amb la L10 del metro de València, Arcadi España ha explicat que amb el projecte licitat es condicionaran les tres estacions subterrànies d’aquesta línia: Alacant, Russafa i Amado Granell, així com l’equipament del túnel i la urbanització de les àrees afectades per l’obra i, en particular, dels accessos a les estacions i el seu entorn.

L’objectiu, ha subratllat, ‘és que l’any 2021 estigui finalitzada tota la Línia 10 entre el carrer Alacant i barri de Natzaret’. Segons ha assenyalat el conseller, es tracta de la licitació més important d’aquesta obra que ‘ampliarà de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa’. La Línia 10, un cop completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret.

Com ha recordat el conseller, aquestes obres van començar l’any 2006 i es van paralitzar el 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. En l’actualitat, FGV està executant les primeres obres d’infraestructura en el tram comprès entre les parades d’Amado Granell i la prolongació fins Germans Maristes, la inversió ascendeix a 3.664.420,87 milions d’euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de set mesos i mig.

Aviat sortiran a licitació els últims tres projectes d’electrificació i subestacions, la senyalització i comunicacions, adequació dels tallers provisionals.

Renovació al tramvia

Sobre la Línia 9 del TRAM d’Alacant, Arcadi España ha comentat que sortirà a licitació el tram Teulada – Gata de Gorgos, de 6,7 quilòmetres, per un import de 18.031.126,08 euros, i un termini per a la seva execució de 12 mesos. Aquest tram juntament amb el de Gata de Gorgos – Dénia, de 10,9 quilòmetres que ja es troba en licitació, són els que falten per completar la renovació de via del conjunt d’aquesta línia.

En aquest sentit, el conseller ha indicat que la Generalitat està executant diferents actuacions aquesta Línia 9 que uneix Benidorm i Dénia, amb la finalitat d’aconseguir la seva renovació i modernització ‘integral garantint la regularitat i la qualitat del servei’.

En total la inversió de la Generalitat a la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendirà a més de 130 milions d’euros i inclou, entre altres, la renovació de via de Calp a Teulada, la renovació de via de Teulada a Dénia, la remodelació d’andanes i millora de l’accessibilitat o la rehabilitació Algar i Mascarat,

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any