Fundació Pro-AVE assegura que el Corredor “no admet espera” i adverteix: “El ministre ha de complir la seva paraula”

  • El president de la Fundació Pro-AVE, Federico Félix, ha subratllat que el Corredor Mediterrani "no admet espera" i ha advertit que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, "ha de complir la seva paraula", per la qual cosa l'ha emplaçat a què el tercer carril estigui implantat el 2019 "a tot estirar" i que la doble plataforma "comenci a construir-se per ser una realitat el 2025".

VilaWeb
Redacció
29.04.2017 - 20:48

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Fundació Pro-AVE, Federico Félix, ha subratllat que el Corredor Mediterrani “no admet espera” i ha advertit que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, “ha de complir la seva paraula”, per la qual cosa l’ha emplaçat a què el tercer carril estigui implantat el 2019 “a tot estirar” i que la doble plataforma “comenci a construir-se per ser una realitat el 2025”.

“Un nou retard en un projecte transcendental per al nostre futur resultaria inacceptable i justificaria reaccions socials i polítiques d’abast imprevisible en un moment històric complicat per a Espanya”, ha manifestat en un comunicat.

Així, malgrat que ha agraït la “bona disposició a resoldre el problema” del titular de Foment, ha recalcat que De la Serna “ha de tenir molt present la transcendència dels problemes econòmics, socials, polítics, ambientals i ètics que aquest projecte està destinat a resoldre i posar-los en valor”.

“Si ho aconsegueix, farà un servei fonamental al país. Si fracassa com la seva antecessora –Ana Pastor–, tots perdrem, especialment el desenvolupament futur del país i uns ciutadans que se senten oblidats”, ha augurat.

Félix ha recalcat, no obstant això, que “els més perjudicats pel retard a aconseguir l’accés a l’ample internacional al mercat europeu són els sectors productius i els col·lectius socials més vulnerables, com l’agricultura”.

També ha apuntat els “factors més crítics”, com el medi ambient i l’economia productiva de “alt valor afegit i generadora d’ocupació”, en sectors com l’agroalimentació, l’automoció, la ceràmica o el marbre.

Per tot això, el titular de Pro-AVE ha assegurat que, per als valencians, el Corredor “és una qüestió de dignitat i supervivència”, alguna cosa que “els representants polítics han de tenir molt en compte”.

Per il·lustrar la seva postura, Félix ha llançat quatre arguments: “no executar ràpidament el projecte va contra els interessos nacionals en escanyar els territoris amb major projecció exportadora, el retard redueix la competitivitat i compromet seriosament el desenvolupament i benestar futurs, la recent discriminació en les inversions de l’Estat i de Foment –el 5,04% i el 5,48% del total nacional, respectivament– i, per si no fos poc, perquè afecta una regió que ha sofert un discriminatori finançament autonòmic”.

EL TERCER CARRIL, SOLUCIÓ “PROVISIONAL”

El responsable de la fundació ha recordat el succeït amb el Corredor durant la primera legislatura del PP al Govern, amb Ana Pastor com a ministra de Foment, qui “es va comprometre a la seva ràpida execució” en considerar la infraestructura “un projecte prioritari tant a Brussel·les com a Madrid”.

Félix ha reconegut que “les dificultats pressupostàries del Govern i la necessitat de complir els compromisos amb Europa de reducció de dèficit van fer necessari posposar la seva plena execució, és a dir, la doble plataforma”.

Així, “es va acceptar de forma provisional la implantació del tercer carril”.

“La ministra va prometre que València estaria connectada a l’ample internacional la primera meitat de 2017, però a dia d’avui el tercer carril és lluny d’haver-se instal·lat i els tradicionals problemes d’estrangulamiento de la província de Tarragona segueixen sense resoldre’s”, ha reivindicat, per subratllar que De la Serna “va prometre el febrer a l’Assemblea General de l’AVE –Associació Valenciana d’Empresaris– que el 2019 l’accés en ample internacional a Europa seria un fet des de Múrcia”.

RAJOY “HA TORNAT A SEMBRAR DUBTES”

Malgrat això, Federico Félix ha lamentat que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, “ha tornat a sembrar dubtes en parlar de 2020 o 2021” com a data d’implantació.

En conseqüència, ha advertit que “després de la burla soferta durant la primera legislatura del PP, un nou incompliment del Govern no solament significaria un revés inacceptable per als territoris de la conca mediterrània, sinó un seriós atemptat als interessos de l’Espanya exportadora”.

“Un menyspreu d’aquest calibre i un atemptat a l’economia espanyola d’aquesta naturalesa seria un acte d’irresponsabilitat política de transcendental importància i podria generar reaccions imprevisibles. El menyspreu sofert fins ara i les excuses de mal pagador ja no tenen cabuda”, ha reblat Félix, per subratllar que el tercer carril ha d’estar en funcionament el 2019 “a tot estirar” i que la doble plataforma “hauria de començar a construir-se des de ja per poder ser una realitat el 2025” perquè “una altra cosa seria inacceptable”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any