Fira.- Obre el saló Motoh! amb millors expectatives de venda i amb èmfasi en la seguretat

  • La segona edició del saló Motoh! ha obert portes aquest dijous i fins diumenge en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona amb un 17% més d'empreses expositores (fins el 110) i amb millors expectatives de vendes i públic --amb previsió d'arribar a 30.000 visitants, enfront dels 25.700 del 2016--, alhora que fa especial èmfasi en la seguretat en la carretera, amb activitats de formació i divulgació en l'exterior del recinte firal.

VilaWeb
Redacció
30.03.2017 - 14:44

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

La segona edició del saló Motoh! ha obert portes aquest dijous i fins diumenge en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona amb un 17% més d’empreses expositores (fins el 110) i amb millors expectatives de vendes i públic –amb previsió d’arribar a 30.000 visitants, enfront dels 25.700 del 2016–, alhora que fa especial èmfasi en la seguretat en la carretera, amb activitats de formació i divulgació en l’exterior del recinte firal.

En la inauguració de la fira han participat el conseller d’Interior, Jordi Jané; els codirectors del saló, Jordi Freixas i Jordi Bracons; el president de la patronal de les dues rodes Anesdor, César Rojo, i el seu director general, José María Riaño, i Enric Crous com a membre del consell d’administració de Fira de Barcelona.

El codirector del saló, Jordi Freixas, ha afirmat en declaracions als mitjans que en la fira participen les principals marques del sector, la qual cosa respon l’èxit comercial de l’edició de l’any passat.

El director general de la patronal de les dues rodes Anesdor, José María Riaño, ha destacat la “consolidació d’una tendència clarament positiva”, amb un creixement de les vendes superior al 16% l’any passat, la qual cosa es deu a una conjuntura econòmica favorable, al fet que cada vegada més persones opten per la moto per als seus desplaçaments diaris i també a la modificació dels estàndards d’emissions de l’Euro 3 a l’Euro 4 des de gener d’aquest any, la qual cosa va impulsar les vendes durant l’últim trimestre.

De cara a aquest any, Riaño ha assenyalat que s’espera un creixement del 3%, la qual cosa es deu a aquest “efecte Euro 4”, ja que si es descomptés, la tendència natural de creixement seria d’un 10%, seguint la línia dels últims dos anys.

Ha constatat que en l’acumulat de gener i febrer s’ha registrat una caiguda de les vendes del 20%, però ha avançat que amb les dades de març –mancant tancar el mes–, aquest descens acumulat es redueix al 13%: “Confiem que després del primer quadrimestre ja haurem fet la digestió de l’efecte Euro 4 i tornarem a la senda positiva”.

Sobre les ajudes a la compra de motos elèctriques, ha afirmat que el projecte del Govern del Pla Movea d’incentiu a la compra de vehicles elèctrics no inclou els ciclomotors i estableix un límit de preu excessivament baix per a les motos, de 8.000 euros.

“El fet que no es cobreixi bé la moto elèctrica en el Pla Movea és la raó per la qual no hi ha un major desenvolupament a Espanya”, ha assegurat.

SEGURETAT VIAL

El conseller d’Interior, Jordi Jané, ha destacat que la fira mostra novetats de fabricants catalans i de marques estrangeres amb proveïdors catalans, i ha subratllat l’aposta del Govern per un sector que ha assegurat que és necessari per a Catalunya.

Ha remarcat també els avanços tecnològics que permeten incorporar cada vegada més elements de seguretat en les motos, més enllà de les normatives europees, la qual cosa ha de contribuir a reduir els accidents, juntament amb les mesures i els controls del Servei Català del Trànsit (SCT).

Jané ha recordat que el Govern s’ha marcat com a objectiu reduir en un 50% les víctimes mortals en accidents de moto el 2020 respecte al 2010, i ha assegurat que tant les morts com els ferits greus s’estan reduint, encara que segueixen suposant un 25% del total de morts en accidents de trànsit.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any