Fapac critica la falta de noves escoles i instituts a la província de Girona

  • La Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (Fapac) ha criticat aquest divendres la falta de creació de noves escoles i instituts a la província de Girona.

VilaWeb
Redacció
24.03.2017 - 16:46

GIRONA, 24 (EUROPA PRESS)

La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (Fapac) ha criticat aquest divendres la falta de creació de noves escoles i instituts a la província de Girona.

Ha lamentat que dels 15 nous centres i sis instituts-escoles anunciats per la Conselleria d’Ensenyament per al proper curs, “cap està a les comarques de Girona”, ha informat en un comunicat.

Els vuit nous instituts se situen en Alpicat (Lleida), Badalona, Barcelona, Manresa, Mataró, Palau-solità i Plegamans i Viladecans (Barcelona) i Mont-roig del Camp (Tarragona), i de les set noves escoles, sis d’elles a Barcelona i una a Montgat.

Segons la presidenta de Fapac a Girona, Eva Trias, és “incomprensible” que s’opti per una solució provisional com és la instal·lació de barracons en els instituts per atendre l’augment d’estudiants, que estava previst des de fa molts anys, ha afegit.

Ha carregat contra la “falta de diàleg” per atendre demandes com la d’un nou institut a Sarrià de Ter per als alumnes d’aquest municipi, Sant Julià de Ramis i Medinyà; la d’Escola 9d4t a favor d’un institut-escola; la del nou institut a Pla de l’Estany, o el de Girona, entre altres reivindicacions.

També considera “incoherent” el discurs de la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, en afirmar que vetlla per la continuïtat dels projectes educatius i la integració dels alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) perquè la realitat és que no arriben els recursos econòmics ni humans als centres.

A més, veu “amb molta preocupació i bastant indignació” el model d’institut-escola que es vol impulsar perquè la proposta es limita únicament a entorns complexos i situacions geogràfiques específiques.

Al seu judici, aquest model “perpetua la situació de l’alumnat de centres de màxima complexitat en guetos educatius”, és a dir, centres segregadors segons la condició socioeconòmica de les famílies.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any