Experts plantegen que la carrera de Magisteri sigui de cinc anys

  • La Generalitat destaca la "feina conjunta"

VilaWeb
Redacció
15.12.2016 - 14:57

La Generalitat destaca la “feina conjunta”

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

El programa per a la Millora i Innovació de la Formació de Mestres (MIF), en què s’integren les universitats catalanes amb estudis de Magisteri i les administracions, ha plantejat que les carreres d’Educació siguin de cinc anys amb un “fort component pràctic i investigador empíric”, ha explicat a Europa Press el secretari del MIF, Enric Prats.

El document, que es va presentar aquest dimecres en un seminari del MIF, proposa que l’últim any de carrera de l’alumne sigui eminentment pràctic, han publicat aquest dijous ‘El Periódico de Catalunya’ i ‘La Vanguardia’.

Prats ha assenyalat que la proposta de modificació assenyala que en la carrera –de 300 crèdits– els tres primers anys siguin de formació potent i s’arribés als cinc anys amb una formació a nivell de màster, sense entrar a valorar si ha de ser un 4+1, un 3+1+1 o un 3+2.

El secretari del MIF ha considerat que aquest últim any podria aportar un component investigador en el qual els alumnes podrien ser enviats a escoles per resoldre temes concrets com estudiar la comunicació amb les famílies, per exemple.

Enric Prats ha assegurat que el document s’ha d’acabar de debatre amb les universitats abans d’elevar el definitiu a les administracions, sense que hi hagi un termini concret per a això.

Malgrat que no forma part del document, l’expert considera que seria “bo” que, una vegada finalitzada la carrera, hi hagués algun tipus de connexió amb l’ocupació, però que hauria de ser un assumpte que depengués dels ocupadors.

GENERALITAT

El secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat, Antoni Llobet, ha ressaltat que el MIF és un grup on treballen facultats d’Educació i la Generalitat, per a la formació de professors, que ja ha donat fruits com les proves específiques per accedir als graus d’educació, que després de la prova pilot es farà el 2017 a tots els aspirants de Magisteri.

En declaracions a Europa Press, ha valorat la “feina conjunta” que es realitza en el grup de manera transversal, i ha dit que encara no estan llestes les conclusions, però que són temes en què porten treballant des de fa tres anys.

Ha assenyalat que la proposta del MIF proposa fer una intensificació de la càrrega pràctica dels estudis, i ha celebrat que el tema central del plantejament sigui la figura del professor.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any