Es reprenen les obres del ramal de la línia 10 del metro a la Zona Franca

VilaWeb
Redacció
15.02.2016 - 20:00
Actualització: 15.02.2016 - 23:21

ACN Barcelona.-Les obres per finalitzar el ramal de la Zona Franca de la línia 10 del metro de Barcelona s’han reprès aquest dilluns al matí, just després que divendres passat entrés en servei el tram de la línia 9 entre la Zona Universitària i l’Aeroport del Prat. Les obres de la nova infraestructura consten de la col·locació de les vies i de les catenàries de la segona via del ramal, a més de la finalització de les obres a les estacions i instal·lacions de la línia. El túnel i el viaducte per on discorre l’L10 ja estan enllestits i actualment donen servei amb una sola via als trens de la línia 9 que es desplacen fins als tallers de la Zona Franca. El Govern preveu que aquest tram de l’L10 entri en servei el 2017.

El nou tram de la línia 10 transcorrerà per part de l’Hospitalet de Llobregat i pels barris de la Marina i la Zona Franca de Barcelona. Concretament, la futura L10 es bifurcarà del tram comú amb la línia 9 a l’estació de Can Tries-Gornal per prosseguir cap a Provençana, Ildefons Cerdà, Foneria, Foc Cisell, Motors, Zona Franca Litoral, Zona Franca Port, Zona Franca ZAL, Nova Estació Zona Franca i Polígon Pratenc. De moment, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha compromès a fer tot el possible per posar en servei el “màxim nombre d’estacions” del ramal de Zona Franca l’any 2017.Entre les estacions del Gornal i de Motors, la línia 10 transcorre per un túnel amb les vies de diferent nivell, una solució que comparteix amb el futur tram central de l’L9-10 i amb bona part del ramal nord d’aquesta infraestructura. A partir del tram de la Zona Franca, la línia 10 passarà per un viaducte elevat de 4,2 quilòmetres que segueix el traçat del carrer A d’aquest polígon industrial de la capital catalana. En total, tot el nou tram de la línia 10 de metro consta d’una longitud de 6,3 quilòmetres.De la mateixa manera, les cinc estacions del tram de la Zona Franca de la línia 10 de metro estaran ubicades en el viaducte per on passarà el metro, mentre que les cinc restants que es troben als barris de la Marina estan construïdes amb el sistema de pou. L’enginyeria civil de tot aquest tram de l’L10 està gestionada per l’UTE Gorg. Pel que fa a l’arquitectura, les estacions de la Zona Franca han estat dissenyades pels arquitectes Jordi Fabré i Mercè Torras, mentre que Daniel Freixes ha estat l’arquitecte responsable de les estacions de Provençana, Cerdà, Foneria i Motors, i Toyo Ito de la parada de Foc Cisell.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any