En Comú Podem exigeix cessaments a Renfe després de perdre la marca AVE a Europa per no recórrer en anglès

  • EnComúPodem ha reclamat cessaments a Renfe després de la pèrdua de la marca AVE (Alta Velocitat) en la UE per no haver presentat un recurs en anglès, la qual cosa considera una "negligència imperdonable".

VilaWeb
Redacció
06.04.2017 - 12:47
Actualització: 06.04.2017 - 12:54

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

EnComúPodem ha reclamat cessaments a Renfe després de la pèrdua de la marca AVE (Alta Velocitat) en la UE per no haver presentat un recurs en anglès, la qual cosa considera una “negligència imperdonable”.

El Tribunal General de la Unió Europea (Tue) va desestimar aquest dimecres el recurs de Renfe que demanava el restabliment del logo d’AVE com a marca comunitària davant l’oficina de propietat intel·lectual del bloc comunitari per a alguns productes dins de la categoria de vehicles, aparells de locomoció terrestre, aèria o aquàtica.

L’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (Euipo) va declarar inadmissible el recurs posat que estava redactat en espanyol i havia d’estar escrit en la llengua del procediment de la resolució impugnada, en aquest cas l’anglès. L’empresa espanyola va disposar d’un mes per enviar el recurs traduït, però no va ser remès a l’oficina europea de propietat intel·lectual

Per al diputat d’EnComúPodem Félix Alonso, aquest episodi posa de manifest una “imperdonable negligència” per part dels responsables de Renfe i per això el grup d’Units Podem ha demanat la compareixença al Congrés del president de la companyia, Juan Alfaro.

AQUESTA NEGLIGÈNCIA ÉS UN CAS AÏLLAT?

“Considera el Govern la possibilitat de cessar la persona, o persones, responsable d’una negligència de tal calibre? En cas de resposta afirmativa, a qui i quan? En cas de resposta negativa, per què?”, pregunta.

Alonso vol saber també si el Govern espanyol té intenció d’iniciar “alguna investigació interna per destriar si la falta de diligència i professionalitat mostrada en aquesta ocasió és generalitzada en la tasca exercida pels responsables de Renfe”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any