En què pensen els nens quan senten la paraula “natura”?

  • La imatge que tenen de l'entorn natural està relacionada amb el tipus de contacte que hi mantenen i inclou tant elements físics com sentiments.

Cada vegada són més els treballs que emfasitzen els beneficis que té el contacte amb la natura tant per a la salut com per a la pro-ambientalitat infantil. Entre altres, l’exposició directa a elements naturals millora la salut física dels nens, n’augmenta el benestar i els genera emocions positives. A més, les experiències gratificants de contacte amb la natura motiven les accions pro-ambientals infantils, com, per exemple, reciclar o apagar el llum en sortir de l’habitació. No obstant, i malgrat augmenten les evidències empíriques que assenyalen els beneficis del contacte directe amb la natura, sabem relativament poca cosa sobre el concepte de natura de la població infantil, així com sobre la influència que els diferents tipus de contacte amb el medi natural tenen en aquest concepte.

Els nens construeixen el significat de l’entorn principalment a través d’experiències directes amb els elements que tenen al seu voltant. Així, la imatge mental del món d’un nen serà modelada a través de les experiències viscudes al llarg del seu desenvolupament, marcant la manera en què els més petits perceben la realitat. En aquest sentit, cal esperar que les experiències de contacte directe amb la natura afectin no només la salut i pro-ambientalitat infantil, sinó també el concepte que els nens tenen de la natura.

Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any