Els serveis mínims del 90% minimitzen l’efecte de la vaga de vigilants de l’aeroport de Barcelona

  • Vora les nou s'ha format una llarga cua a la terminal 2, però durant la resta del matí el temps d'espera ha estat l'habitual

VilaWeb
Fotografia: @MARTONA65
Redacció
09.08.2019 - 17:44
Actualització: 09.08.2019 - 19:00

La vaga indefinida dels vigilants de l’aeroport del Barcelona gairebé no ha provocat esperes a l’hora de passar el control de seguretat, més enllà d’un pic amb una llarga cua a la terminal 2 al matí. Segons Aena i Triblisa, l’empresa de seguretat, vora les nou del matí han coincidit uns 7.200 passatgers a la T2, pel que s’ha format una cua de 40 minuts. Al migdia, diuen, el temps mitjà d’espera ha estat de 15 minuts.

La delegació del govern espanyol va fixar uns serveis mínims del 90%, fet que Genoveva Sierra, membre del comitè de vaga, ha denunciat com una total vulneració del dret de vaga. El comitè de vaga també ha criticat l’arribada de treballadors d’altres aeroports per a cobrir els vaguistes fet que, segons ha dit, fa que hi hagi més gent treballant. A més, ha denunciat coaccions de l’empresa a alguns treballadors perquè no fessin vaga.

La vaga ha començat a mitjanit després de la decisió dels treballadors de no acceptar la proposta que havia fet l’empresa concessionària Trablisa. Els 500 treballadors dels filtres de seguretat han votat fins a les sis de la tarda. La participació ha estat molt baixa i hi ha hagut una victòria aclaparadora del no. De fet, hi ha hagut 175 vots en contra de la proposta i només 2 a favor.

El comitè de vaga ja va avançar dimecres que no estaven satisfets amb l’oferta i es van mostrar indignats amb el 90% de serveis mínims.

Omar Minguillón, UGT: ‘L’aeroport de Barcelona té
unes mancances que el de Madrid no té’

Els 500 treballadors cridats a la protesta, de l’empresa Trablisa, denuncien que no es respecta la paritat als llocs de feina ni les rotacions de plantilla per a compartir les feines més dures. Reclamen més descansos i rotacions per a fer front a l’augment de feina que hi ha hagut aquests darrers anys, un increment salarial d’un euro cada hora i una plaça d’aparcament gratuïta.

El comitè de vaga ja volia fer aquesta vaga al juliol, i al final la van anul·lar. En aquell moment, el comitè reclamava que es complissin tots els punts del laude dictat fa dos anys, especialment amb relació al plus de productivitat de 150 euros i als descansos reglamentaris.

Trabilsa: ‘El servei es desenvoluparà amb professionalitat’

Per la seva banda, Trablisa ha volgut transmetre un missatge de tranquil·litat cap als usuaris i ha afirmat que ‘el servei es desenvoluparà amb professionalitat’. L’empresa ha assegurat que es compliran els serveis mínims decretats i ha afegit que no preveu moltes cues als filtres de seguretat.

També ha respost a les crítiques dels treballadors pel trasllat de vigilants d’altres aeroports per a cobrir els llocs necessaris durant la vaga. L’empresa diu que és un procediment habitual quan falta personal i que no s’aplica exclusivament per la vaga.

Anar amb antelació a l’aeroport

Aena ha recomanat als viatgers que demà hagin d’agafar un vol que vagin ambprou antelació als controls de seguretat i que, en cas d’haver de facturar, consultin a les aerolínies amb quina antelació obren els taulells de facturació per evitar cues innecessàries i aglomeracions.

Els viatgers que hagin reservat aparcament podran arribar amb dues hores d’antelació mantenint la tarifa, però en cas de fer-ho abans hauran de dirigir-se a la caixa per actualitzar el temps d’estada. Per als vols des de la Terminal 2C, on només opera Easyjet, les instal·lacions no estan obertes les 24 hores i s’hi pot accedir a partir de les quatre de la matinada, dues hores abans de la sortida del primer vol.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any