Els ports de Barcelona i Miami signen un acord per potenciar els creuers i el trànsit de mercaderies

  • El cònsol espanyol intenta forçar que el conveni inclogui "Regne d'Espanya" però no se'n surt

VilaWeb
Redacció
02.05.2017 - 21:28
Actualització: 02.05.2017 - 21:49

ACN Miami.-Els ports de Barcelona i Miami han signat aquest dimarts un acord per potenciar els creuers i el trànsit de mercaderies. Es tracta d’un conveni que busca intercanviar informació per millorar en quatre àmbits: mobilitat, seguretat, gestió marítima i medi ambient. D’aquesta manera, el port més important del món en matèria de creuers, Miami, i el més important d’Europa, el de Barcelona, reforcen els lligams per treballar plegats. Com ja ha passat durant el viatge del vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, als Estats Units, el cònsol espanyol ha intentat interferir en l’agenda i els actes oficials previstos. En aquesta ocasió, ha volgut forçar que el conveni inclogués “Regne d’Espanya” al document. No se n’ha sortit.

Com ha estat habitual en el viatge que el vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, va començar dilluns als Estats Units, el cònsol espanyol a Miami, Cándido Creis, ha intentat inferir en el transcurs dels actes oficials. En aquesta ocasió, segons fonts de la delegació catalana, ha intentat forçar que l’acord renovat inclogués “Regne d’Espanya” al document, una referència que tampoc existia en els anteriors convenis. De fet, va ser el mateix cònsol qui es va posar en contacte amb el port per accedir al document que han signat aquest dimarts el director del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el de Miami, Juan Kuryla.La petició ha estat rebuda amb estupefacció pels responsables del Port de Miami que ho han acabat desestimant. “Tothom fa el que creu més oportú fer”, ha afirmat Junqueras, que no ha volgut valorar l’actuació del cònsol i ha ressaltat que la delegació catalana continua amb la seva agenda de contactes amb empresaris, polítics i inversors aliens als moviments dels diplomàtics espanyols. “Els impediments que haguem pogut tenir els hem superat”, ha afegit.Acord en quatre àmbitsEls dos ports es comprometen a treballar per potenciar tant el trànsit de creuers com el de mercaderies, perquè tots dos són ports que combinen les dues activitats. El port de Miami està molt interessat en reforçar el trànsit de vaixells de càrrega amb Europa i, per això, ha dragat el port per aconseguir més profunditat (arribant als 15 metres) i poder moure més embarcacions amb ports, entre ells els catalans. L’acord que han rubricat aquest dimarts reforça els vincles entre el primer port de creuers del món, el de Miami que frega els 5 milions de passatgers anuals, i el de Barcelona, el port base més important d’Europa amb 2,6 milions de viatgers, que es comprometen a compartir coneixements per potenciar el trànsit de creuers. Segons el conveni, treballaran plegats en quatre àmbits. En mobilitat, la feina se centra en millorar la gestió dels creueristes en aspectes com la combinació amb transports per a connexions, agilitzar l’embarcament als vaixells reduint temps d’espera, investigar en tecnologia per aprofundir en el concepte ‘Smart Port’ i explorar els enllaços amb l’aeroport. Junqueras ha ressaltat que un dels reptes més importants per al Port de Barcelona és millorar la connexió.En matèria de seguretat, Miami i Barcelona analitzaran els plans de protecció, el personal de seguretat necessari i, també, com oferir serveis mèdics propis en coordinació amb els centres de salut propers. El tercer àmbit és sobre gestió marítima: estudiaran opcions de trànsit relacionades, també, amb la càrrega de mercaderies, suports logístics i remolc d’embarcacions. El quart apartat és el de medi ambient. Els dos ports s’han compromès a buscar mesures per reduir les emissions de gas i la despesa energètica, també vetllar pel compliment de la llei marítima contra la contaminació de l’aigua provocada pels bucs i promoure nous combustibles menys contaminants. Una altra proposta és oferir descomptes en les taxes per a les companyies amb millors pràctiques mediambientals.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any