El Women4Tech ha aprofitat la projecció internacional del Mobile World Congress per reivindicar més presència femenina en la indústria de la tecnologia mòbil. En una jornada de conferències que ha tingut lloc aquest dijous al matí en el marc del MWC, altes directives de companyies com Google, Facebook, SAP, Airtel, Lenovo o Bharti, entre d’altres, han reclamat més presència i més protagonisme de les dones en un sector com el tecnològic, que registra una gran majoria de professionals masculins. Davant d’un públic majoritàriament femení, les conferenciants han demanat que les empreses apostin més fermament per promocionar el talent de les dones i que les polítiques públiques lluitin contra les desigualtats de gènere a les empreses.

Durant la seva intervenció, la manager de Google per a Espanya i Portugal, Fuenciscla Clemares, ha destacat que la firma californiana no té una política de quotes de gènere, però que sempre tracta d’establir equips de treball mixtes entre homes i dones, tot i la dificultat que això representa en una indústria repleta de vocacions tècniques, que solen atreure més professionals masculins que femenins. En aquest sentit, la directiva ha defensat que Google ha llançat el programa Women Techmakers, que té l’objectiu d’incrementar la visibilitat i els recursos de les dones en el món de la tecnologia.

Una altra de les conferenciants, la sòcia de la consultora Mercer, Patricia Milligan, ha defensat que les dones han de reclamar a les seves empreses què fan activament per contractar, promoure i donar accés a les places directives a les seves professionals. “Hem de preguntar a les empreses com promouen les dones i com les remuneren. Sóc optimista quan veig com es comporten en aquest sentit algunes de les joves professionals que conec. Calen líders que siguin apassionats en aquesta defensa de la igualtat ”, ha sentenciat.

El paper de les polítiques públiques

Com a representant del sector públic, la cap de Polítiques de Mitjans i Audiovisuals de la Comissió Europea, Lorena Boix-Alonso, ha reivindicat el valor de la diversitat en el sí de les organitzacions, tant en l’àmbit privat com en l’administració. Boix-Alonso ha advertit que la desigualtat de gènere en el camp professional comença amb les diferencies de tracte entre nens i nenes en l’edat infantil i continua a l’etapa acadèmica i professional, amb ramificacions en fenòmens socials com la publicitat, i ha lamentat que els parlaments que han d’aprovar polítiques públiques per revertir aquesta tendència estan composats majoritàriament per homes.

Les conferències han girat al voltant de quatre eixos: Women Empowering Technology (que s’ha fixat en la igualtat de gènere i el desenvolupament professional de les dones), Women Encouraging Technology (basat en l’educació de les dones), Women Transforming Technology (centrat en la comunicació i el món de la dona), i Women Innovating in Technology (que ha examinat les dones com a emprenedores i innovadores). A més de les companyies citades, la jornada ha comptat amb intervencions de representants d’Accenture, el Banc Mundial, TechStars o Turner, entre d’altres.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]