L’hospital Josep Trueta de Girona ha creat un sistema per evitar que els familiars dels pacients quirúrgics s’hagin d’estar hores a la sala d’espera mentre dura l’operació. El centre ha posat en funcionament una sala d’espera virtual, que permet als familiars poder anar a la cafeteria, estar-se a l’habitació (si ja se n’ha assignada una al pacient) o, fins i tot, sortir de l’hospital si així ho desitgen. Quan falta una mitja hora perquè s’acabi la intervenció, el personal del Trueta els truca i els avisa, demanant-los que vagin cap a la sala d’espera de l’Àrea Quirúrgica perquè en poca estona els doctors els explicaran com ha anat l’operació. Ja fa unes dues setmanes que l’hospital Josep Trueta, on cada any s’hi programen fins a 9.000 cirurgies, ha posat en marxa aquest sistema.

El nou circuit d’informació als familiars de pacients quirúrgics s’ha posat en marxa aquest mateix mes de març. L’objectiu, segons subratlla el Trueta, és augmentar el seu confort durant l’espera i permetre’ls molta més autonomia. La mecànica de la sala d’espera virtual és simple però efectiva. Quan un pacient ingressa a l’hospital per una cirurgia programada, se’ls informa d’aquest nou protocol i se’ls demana un número de telèfon per localitzar els acompanyants. D’aquesta manera no és necessari que aquests s’estiguin a la sala d’espera durant hores per rebre notícies de com ha anat l’operació.

L’hospital Josep Trueta fa cada any unes 9.000 cirurgies programades. Segons precisa el centre, en les dues setmanes d’implantació de la sala d’espera virtual la valoració dels pacients quirúrgics està essent molt positiva.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]