El Parlament rebutja una llei de C’s per limitar els deures escolars

  • Pretenia fixar en cinc hores per a l'ESO i dos en Primària el màxim de temps dedicat a aquestes tasques

VilaWeb
Redacció
29.06.2016 - 14:37

Pretenia fixar en cinc hores per a l’ESO i dos en Primària el màxim de temps dedicat a aquestes tasques

BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)

El Parlament ha rebutjat aquest dimecres l’admissió a tràmit d’una proposició de llei de C’s que proposava limitar els deures escolars dels alumnes de Primària i de Secundària en aprovar una esmena a la totalitat presentada per JxSí amb 72 vots a favor de JxSí i el PP, 25 en contra de C’s i 30 abstencions del PSC, SíQueEsPot i la CUP.

El text demanava que les activitats acadèmiques fora de l’horari lectiu no superessin “en cap cas” un màxim de cinc hores setmanals a l’ESO i un màxim de dos en Primària.

La diputada de C’s Sonia Sierra, que ha defensat la proposició de llei, ha criticat que no es permeti debatre-la en prosperar l’esmena –com ha ocorregut– i ha atribuït l’elevada quantitat de deures que creu que tenen els alumnes a “falta de coordinació” entre professors, centres i famílies.

També ha recriminat al Govern que Catalunya té les pitjors xifres de fracàs escolar en població immigrant de tot Espanya i que la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) “no té el suport de tota la comunitat educativa”.

Davant d’això, la diputada de JxSí Marta Pascal ha replicat que no pertoca modificar la LEC per limitar els deures i que fer-ho suposaria afectar l’autonomia dels centres, que ha considerat “el tresor del sistema”.

La socialista Esther Niubó ha plantejat “fer una reflexió més profunda sobre l’horari que han de tenir els nens” com està fent la Comissió de la reforma horària, i ha criticat que el text presentat per C’s corre el risc de no respectar el criteri de mestres i pedagogs experts.

De SíQueEsPot, Marc Vidal ha assegurat que les taxes de fracàs escolar no són conseqüència de la càrrega de deures escolars i que cal repensar continguts, mecanismes d’avaluació, reduir ràtios en els centres i altres mesures més enllà de la proposta de limitació dels deures proposta per C’s, que ha titllat de “simplista, reduccionista i naif”.

El diputat del PP Fernando Sánchez Costa ha acusat C’s de portar al Parlament “una activitat legislativa frenètica” per acabar amb les acusacions i clixés que els polítics són uns privilegiats i ha compartit amb el PSC que el problema de les tasques acadèmiques fora de l’horari escolar tenen el seu origen en els horaris dels alumnes i els seus pares.

Des de la CUP, Mireia Vehí ha considerat imprescindible plantejar propostes legislatives “que vagin de la mà de la comunitat educativa” i ha criticat que C’s porti una proposició de Llei al Parlament sense abans acordar-la, ha dit, amb aquest col·lectiu.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any