El Mobile World Congress també tracta d’avions

  • «Les activitats econòmiques presents a la ciutat generen una poderosa demanda de més connectivitat aèria»

Òscar Oliver
01.03.2017 - 22:00
VilaWeb

Aquests dies Barcelona viu l’eclosió del Mobile World Congress. Més de cent mil delegats procedents de les regions més allunyades del planeta, representant el bo i millor de les tecnologies de la comunicació, converteixen la ciutat en l’escenari privilegiat de les darreres novetats en telefonia mòbil, tecnologies de la informació i tot allò que ens ajuda a estar més ben connectats els uns amb els altres. És una cita molt singular en una ciutat igualment singular, i que té un impacte econòmic notable a tots els nivells. També pel que fa a l’aeroport de Barcelona.

I d’això tracta aquest article. De com el Mobile ens ajuda a situar-nos en el mapa de les ciutats ben connectades, aquesta vegada per avió, amb les principals regions del planeta. La millora de la connectivitat aèria és una conseqüència clara de la celebració a Barcelona d’un dels esdeveniments tecnològics de referència global, com ho és el Mobile, però també de la consolidació d’un bon producte turístic, amb una oferta rica i diversa, o de la transformació del port de Barcelona en un dels principals del món pel que fa als creuers, darrere només dels ports de Florida, als Estats Units. I aquests són només alguns exemples –en podríem esmentar més– per a entendre com les activitats econòmiques presents a la ciutat generen una poderosa demanda de més connectivitat aèria. Això és especialment cert pel que fa als vols de llarg radi, intercontinentals, que l’aeroport de Barcelona aspira a assolir aviat.

Aquests mesos vinents serem testimonis d’un bon grapat d’inauguracions de vols a destinacions del tot estratègiques per a la nostra economia: Boston, el mes de març; Seül, a l’abril; Xangai i Chicago, a partir del maig; i Hong Kong en el decurs del mes de juliol, per dir-ne algunes. Tots són vols que donen valor i fan encara més viables les relacions econòmiques entre la ciutat de Barcelona, i el seu teixit empresarial, i aquelles àrees del planeta. De segur que, per als delegats i les empreses asiàtiques que acudeixen cada any al Mobile, la possibilitat de volar sense escales entre l’Extrem Orient i la nostra ciutat serà una bona notícia, a més d’un potent mecanisme per a la creació i l’enfortiment d’intercanvis econòmics de gran valor afegit entre empreses catalanes i les d’aquells països. I això val per al Mobile World Congress, però també per als creuers del port de Barcelona, o per a una ruta pel Modernisme que inclogui els edificis més singulars de la ciutat. En tots els casos, el fil conductor és clar: tindrem més connectivitat aèria, estarem més ben connectats globalment, com millor sigui allò que estiguem en condicions d’oferir, sigui tecnologia, un bon producte turístic, una ciutat i un país capaços d’internacionalitzar la seva economia…

No fa gaires anys, en plena efervescència de la inauguració de la terminal 1 de l’aeroport de Barcelona, sentia veus que clamaven les bondats de la nova infrastructura. Hi havia qui deia que amb una terminal com aquella l’aeroport faria el salt intercontinental que necessitava urgentment i que ja no hi havia motius per a no assolir aquesta fita. Els defensors d’aquesta teoria anaven totalment equivocats. Els fets han demostrat que la creació de nous enllaços de llarg radi a l’aeroport de Barcelona, i m’atreviria a dir que a molts aeroports del món, va íntimament relacionada amb les activitats econòmiques que posen en relació les ciutats, els territoris que les acullen i el seu dinamisme empresarial, en definitiva allò que és capaç de crear els fonaments i donar sentit a una nova ruta aèria. El Mobile World Congress és justament això: l’estímul econòmic que, entre altres, ha promogut la creació de nous vols que ens situen, encara amb més força, en el mapa global del segle XXI. Per això, precisament, el Mobile, més que mai, també tracta d’avions.

Trànsit indirecte entre Barcelona i les principals ciutats i regions asiàtiques. És una mesura real de la demanda no satisfeta amb aquelles regions del planeta. Font: Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), 2015.

Òscar Oliver, director comercial d’Aeroports de Catalunya

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any