El govern espanyol comença els tràmits per a convertir a l’amplada europea el tram Castelló-Vandellòs

  • Els treballs, en un tram d'uns 150 quilòmetres, tenen un pressupost de més de 120 milions d'euros

VilaWeb
Redacció
30.03.2021 - 17:51
Actualització: 30.03.2021 - 22:51

El consell de ministres ha autoritzat aquest dimarts a Adif perquè liciti les obres per a la implantació de l’amplada europea del tram entre Castelló i Vandellòs del corredor mediterrani. Els treballs es duran a terme al llarg d’uns 150 quilòmetres i compten amb un pressupost que supera els 120 milions d’euros sense IVA. Concretament, les obres de via i electrificació es divideixen en dos contractes, un per al tram Castelló-Vinaròs, de 76,7 milions d’euros, i l’altre per al tram Vinaròs-Vandellòs, d’uns 45 milions d’euros. En ambdós casos, el termini previst d’execució és de divuit mesos. El govern espanyol ha destacat que es tracta d’una de les actuacions més rellevants en el desenvolupament del corredor mediterrani.

Les obres consten de les operacions necessàries en plataforma, superstructura i electrificació. En el tram Vinaròs-Vandellòs, entre d’altres, s’executaran noves rampes al final de les andanes d’Ulldecona, l’Aldea-Amposta i l’Ametlla de Mar i vies a part de 750 metres a Ulldecona i l’Ametlla de Mar. També s’ampliaran les andanes en aquestes tres estacions i s’instal·laran andanes provisionals annexes als existents en les estacions l’Aldea-Amposta i l’Ametlla de Mar.

En el tram Castelló-Vinaròs, la implantació de l’amplada estàndard es durà a terme tant en les vies generals com les que es troben apartades i s’adaptaran les instal·lacions per a l’explotació estàndard interoperable (750 metres). Per això, s’instal·laran trams d’aquesta longitud a les estacions de Les Palmes, Torreblanca, Santa Magdalena de Polpís, Benicarló-Peníscola i Vinaròs.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any