El conseller delegat de Niantic i creador de Pokemon Go, John Hanke, ha defensat que el joc ha contribuït a l’activitat física de milions de joves i adolescents de tot el món, tenint en compte que s’estima que l’aplicació s’ha descarregat 500 milions de vegades des que va sortir al mercat a mitjans de 2016. En la conferència estrella d’aquest dimarts al Mobile World Congress de Barcelona, Hanke ha recordat que els usuaris de Pokemon Go han caminat 8.700 milions de quilòmetres per caçar un total de 88.000 milions de pokemons gràcies al joc. Hanke ha explicat que després de l’èxit del joc Ingress, basat en una idea similar i creat per la mateixa Niantic, la firma es va llançar al desenvolupament de Pokemon Go.

El fundador de Pokemon Go ha explicat que l’aplicació, que funciona amb tecnologia de la seva matriu Google, es va crear amb la idea que els infants es passessin menys estona davant d’una pantalla a causa dels estudis i dels vídeojocs i que calia utilitzar la tecnologia per ajudar-los a tenir “aventures i experiències” a l’exterior.

A nivell comercial, Hanke ha apuntat que el joc compta amb 35.000 llocs esponsoritzats i ha generat 500 milions de visites a aquests llocs des del llançament de l’aplicació. Això ha permès a les empreses anunciants dissenyar ofertes per aquests visitants i també esdeveniments en ubicacions concretes, aprofitant la localització de pokemons en un lloc determinat.

Hanke està considerat per la indústria com un dels cervells dels principals productes de geolocalització que s’han produït durant la darrera dècada. Després de treballar per a l’administració dels EUA, va crear diverses empreses lligades a l’oci electrònic, com Keyhole, fundada el 2001 i dedicada a la visualització de dades geoespacials.

Google va adquirir la firma per 35 milions de dòlars i amb Hanke al capdavant va donar llum a Google Maps, Google Streetview i Google Earth. El 2010, Google va donar recursos a Hanke per llançar la start up Niantic Labs, una firma interna dedicada als vídeojocs que és la creadora de Pokemon Go, un joc que ha generat més de 500 milions de descàrregues i ingressos per valor de 1.000 milions de dòlars.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]