El FineArt arriba a Igualada amb una quarantena d’exposicions de fotògrafs d’arreu

  • Avui comença el festival de fotografia amb noms destacats com Gilbert Garcin, Núria Faig, Koen Suidgeest i Manuel Vilariño

VilaWeb
Redacció
23.02.2018 - 02:00

Igualada enceta avui el festival de fotografia FineArt, que acollirà una quarantena d’exposicions de quaranta-cinc fotògrafs fins al 18 de març. Durant més de tres setmanes, hi haurà vint-i-tres sales d’exhibició habilitades a la capital de l’Anoia. Als col·legis, al mercat, en antigues fàbriques o locals desocupats, l’Ajuntament d’Igualada ha volgut dinamitzar els espais que acolliran les exposicions per apropar aquest art a tots els públics.

Enguany, la cita fotogràfica explorarà qüestions tan actuals com la crisi dels refugiats i el càncer, i d’altres més costumistes a partir d’escenes quotidianes del carrer o la relació entre les persones i els animals. El FineArt comptarà amb fotògrafs del país i d’altres internacionals. A més, per tal de donar visibilitat a les futures figures de la fotografia, el festival també exhibirà els treballs d’alumnes d’escoles d’art i disseny com l’Elisava de Barcelona o l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot.

Entre els referents internacionals del FineArt, destaca el francès Gilbert Garcin, que es va fer fotògraf quan es va haver jubilat. La seva col·lecció ‘Un món de somni’ es podrà veure a l’espai L’Empremta. José Luis Espinosa és un altre dels noms més reconeguts. El mexicà juga amb l’enfocament i la llum per dotar d’expressió escultures a ‘Desesperadament inerts’, que s’exposarà al Museu de la Pell. El treball més aclamat, però, és el de Koen Suidgeest, que porta ‘Costures a flor de pell’ des dels Països Baixos, un recull d’imatges que mostren les cicatrius que deixa el càncer al cos.

Núria Faig exhibirà ‘Mirades, viatge màgic al cor d’Àfrica’, una visió de les textures i les històries del continent africà des del prisma de la fotògrafa. Per la seva banda, Manuel Vilariño, que va ser premi de fotografia 2007, retrata animals a la natura amb un enfocament melancòlic a ‘Seda de cavall’. Rubén Lucía també s’ha inspirat en animals, i en el vincle que estableixen amb els humans, en la col·lecció ‘Elena i els animals’, que narra amb imatges la relació entre animals rescatats i la seva salvadora.

La labor periodística estarà representada al FineArt 2018 amb exposicions de fotoperiodisme de la mà de José Beut, autor de ‘Suri People’, fotografies en blanc i negre fetes a Etiòpia; Judith Prat amb ‘Espoli’, una investigació sobre els conflictes entre la República Democràtica del Congo i Nigèria, i Marc Javierre-Kohan i el seu ‘Weapons’, que explora el món de la venda d’armes. A més, Jordi Camí presenta ‘Esclaus del contraban’ i l’Escola Grisart dóna veu al campament de refugiats més antic del món amb ‘Mansiyún’.

A part de les exposicions, el festival ha preparat activitats culturals al voltant de la fotografia que s’aniran succeint fins a l’últim dia del FineArt. Hi haurà taules rodones, tallers per a nens i adults, projeccions audiovisuals, visites guiades i xerrades.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any