El Festival Mixtur estrenarà composicions de Ramon Humet, Abel Paúl, Ashkan Behzadi i Víctor Ibarra

  • Unirà joves talents i grans noms actuals

VilaWeb
Redacció
27.03.2017 - 15:06

Unirà joves talents i grans noms actuals

BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

El VI Festival de Música d’Investigació i Creació Interdisciplinària Mixtur de Barcelona estrenarà a partir d’aquest dijous fins diumenge 9 d’abril composicions de sis artistes, entre ells Ramon Humet, Abel Paúl, Ashkan Behzadi i Víctor Ibarra, a qui el festival ha encarregat obres per a l’ocasió, han anunciat els organitzadors aquest dilluns en roda de premsa.

Els autors de les obres que s’estrenen són de Catalunya –‘Profund’, de Ramon Humet i ‘Flors i viola’, d’Eduard Resina–; Castella-la Manxa i Castella i Lleó –‘Mano y mente’, d’Abel Paúl, i ‘The art of worldmaking’, de Fernando Villanueva–, i dues són internacionals: ‘Nocturno’, del mexicà Víctor Ibarra; i una altra sense titular d’Ashkan Behzadi, de l’Iran i el Canadà.

DESCOBRIR EN COMPTES DE TRIAR ALLÒ CONEGUT

El certamen seguirà en la seva línia de “descobrir nous artistes en lloc de triar entre el que ja es coneix”, ha explicat el codirector artístic del Mixtur, Oriol Saladrigues, posant com a exemple la convocatòria en la qual 661 artistes internacionals han presentat les seves propostes per participar en el festival.

D’aquestes han triat 27, entre les quals destaquen The Black Page Orchestra, que ressalta per la seva complexitat tècnica, amb una mescla de música instrumental i electrònica amb peces de Fausto Romitelli i Alexander Schubert, aquesta última amb l’ús d’un sensor de moviment del director per activar la música.

Altres descobriments, que alhora són un exemple de la unió de disciplines diferents que fa el Mixtur, seran els de Dolores Acosta amb Weltausstellung, que uneix dansa, electrònica, vídeo i improvisació; i CHDH, fusió de vídeo i música electrònica en viu.

El festival també reconeixerà artistes destacats del panorama internacional com Neue Vocalsolisten Stuttgart, Proxima Centauri i el Quartetto Maurice, que representa el vessant més clàssic del festival, i repassarà obres del segle XX, amb composicions dels reconeguts Helmut Lachenmann i György Ligeti.

CANT DE CALDERES DE LA FABRA I COATS

També hi haurà lloc per a les instal·lacions sonores, amb ‘Cants de calderes’, de José Manuel Berenguer, que usarà la sala de calderes de la fàbrica Fabra i Coats, al barri de Sant Andreu de Barcelona, que és l’espai central on es desenvolupa el festival, i una altra en la qual es podrà descobrir com se sent el so en agafar-ho amb les mans: ‘Sense boxes’, d’Heather Frasch.

En línia amb els eixos del festival de “divulgació, pedagogia i investigació”, organitzaran diferents taules rodones i tallers, entre elles una reflexió sobre la música contemporània amb directors de festivals d’Europa, un taller d’improvisació amb el contrabajista britànic Barry Guy, que també actuarà, i un taller d’interpretació que es fa per primera vegada.

El pressupost per aquest any es manté en uns 100.000 euros, amb subvencions de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, a més de la cessió municipal de la Fabra i Coats i col·laboracions amb altres entitats.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any