El consumidor, clau en la lluita contra el canvi climàtic

  • La Xina, Rússia i els EUA suporten la major empremta ecològica generada amb les compres des d’Espanya, segons la Cátedra de Economía de la Energía y el Medio Ambiente.

El passat 11 de desembre va finalitzar la Cimera del Clima a París, la vintena Conferència de les Parts, englobada dins de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic. Els casi dos-cents països que la integren buscaven un acord que substituís el de Kyoto i un major compromís per part dels països signants per a la lluita contra el canvi climàtic.

Un dels punts més discutits va ser el sostre que s’hauria de fixar a l’augment de temperatura per a finals de segle, és a dir, el límit a l’escalfament global. Al final, l’acord ha estat que aquest augment no superi els 2 graus centígrads, és més, que es quedi el més a prop possible dels 1.5 graus, opció per la qual apostaven els països illencs.

En aquest sentit, aquesta cimera dista molt dels objectius intermedis que es proposaven a Kyoto. Llavors, l’objectiu se centrava en reduir emissions, amb obligacions individuals; en aquest cas, però, l’objectiu és la temperatura i les emissions passen a ser un instrument per assolir aquest objectiu. Cada país signant haurà de realitzar un pla nacional –molts ja ho han fet- on es comprometin a les reduccions d’emissions necessàries per aconseguir l’objectiu últim del control de la temperatura.

Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any