Educació obri el termini per a la creació dels bancs de llibres de XarxaLlibres

  • Els criteris per a la conformitat dels materials seran "flexibles" i el percentatge de pagament proporcional als llibres tornats en condicions

VilaWeb
Redacció
15.06.2016 - 17:07
Actualització: 15.06.2016 - 17:36

Els criteris per a la conformitat dels materials seran “flexibles” i el percentatge de pagament proporcional als llibres tornats en condicions

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport ha publicat l’ordre per la qual es regula la creació i posada en funcionament de bancs de llibres i material curricular en els centres sostinguts amb fons públics. La normativa, també regula les ajudes que rebran els centres per a la reposició i renovació dels materials.

La creació d’estos bancs és “l’objectiu final del programa #XarxaLlibres per a garantir la gratuïtat dels llibres i els materials curriculars i, al mateix temps, complir amb l’objectiu pedagògic d’involucrar l’alumnat i tota la comunitat educativa en el bon ús dels materials, des de valors com la solidaritat i la coresponsabilitat”, destaca el departament que dirigix Vicent Marzà en un comunicat.

Per a facilitar les tasques burocràtiques en els centres, Educació assignarà dues hores lectives setmanals al coordinador del banc de llibres de cada centre i ha flexibilitzat els terminis de la recepció de llibres i materials curriculars.

Les famílies disposen d’un assistent telemàtic mitjançant el qual complimentaran un justificant dels llibres que es tornaran juntament amb una sol·licitud de participació en el banc de llibres. Les que no disposen de connexió a internet podran fer la sol·licitud al centre educatiu on també rebran assessorament. Cal assenyalar que el formulari serà diferent, segons si s’ha participat o no en la primera fase de #XarxaLlibres. L’enllaç al formulari és xarxallibres.edu.gva.es

Una vegada ple, les famílies lliuraran al centre el lot de llibres juntament amb el formulari telemàtic en paper fins al 22 de juny, en el cas d’Educació primària, i fins al 17 de juny o el dia de finalització d’exàmens pendents, en el cas de Secundària. En tots els casos, l’alumnat podrà disposar dels seus llibres per a preparar les proves finals.

AMPLIACIÓ FINS AL 5 DE JULIOL

Si no es pot fer la recepció dels materials i el centre necessita una ampliació de termini, podrà organitzar la recepció fins al 5 de juliol. L’assistent telemàtic també es mantindrà disponible fins a esta data, tant per a estos casos que els centres amplien els terminis com per als casos de l’alumnat que no haja lliurat el material per haver de preparar proves finals.

D’altra banda, les famílies que matriculen els seus fills i filles en 1r de Primària, sol hauran de sol·licitar la participació en el banc de llibres i rebran al seu moment el lot corresponent al curs que inicien.

PAGAMENT DE LA SEGONA FASE

En la següent fase, la Comissió per a la Coordinació i Gestió del Banc de Llibres verificarà el número i l’estat dels llibres lliurats i validarà la informació complimentada per les famílies. El procés de comprovació i validació del material es realitzarà al centre fins al 15 de juliol.

La recepció dels materials l’organitzarà i supervisarà la direcció del centre mitjançant la comissió per a la coordinació i la gestió del banc de llibres i del coordinador del programa que s’hi haja designat. Així, es podran organitzar comitès per nivells educatius o per aula, formats per tutors i, de manera voluntària, famílies i alumnat, perquè col·laboren, tant en la fase de recepció com la resta del procés.

Els criteris per a atorgar la conformitat dels materials seran flexibles i s’admetran sempre que l’estat dels llibres i altres materials siga acceptable, no present dificultats per a la lectura i siguen susceptibles de ser reutilitzats.

Una vegada validada la informació i comprovats els lots de llibres lliurats, es traurà un percentatge per a cada sol·licitud. Com a exemple, una família que lliure en les condicions estipulades 9 llibres de 10, tindria assignat un percentatge d’un 90% que s’aplicarà a l’hora de pagar les ajudes de la segona fase de #XarxaLlibres.

Després, estes dades es bolcaran en una aplicació informàtica, a la qual també tindran accés els ajuntaments, perquè tramiten el pagament de la segona fase de les ajudes basant-se en el percentatge calculat. Així, a l’exemple que hem exposat, la família que ha lliurat 9 de 10 llibres d’un fill o filla rebria 90 euros del màxim de 100 que el programa #XarxaLlibres preveu en la segona fase per al xiquet o la xiqueta.

Per als cursos de 1r i 2n de Primària, a causa de l’especificitat del material utilitzat en aquests cursos, s’emetrà un xec-llibre per a cada alumne o alumna en els mateixos centres i es lliurarà a les famílies perquè adquirisquen els llibres de text. L’import màxim abonat serà de 160 euros.

Per a la resta de nivells educatius, els centres, atenent a criteris de coresponsabilitat i sostenibilitat, reutilitzarà els llibres de text i materials curriculars amb la finalitat de racionalitzar la despesa pública. Es realitzarà la reposició d’aquell material que no reunisca les condicions necessàries per a ser reutilitzat, el corresponent a matèries de nova implantació o aquell que el professorat considere imprescindible substituir per criteris pedagògics.

En estos casos, la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport proveirà als centres de la dotació pressupostària corresponent, conclouen.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any