Dos professors i un alumne de la UPV ideen una eina que combina geomàtica i màrqueting per a guanyar vots

  • Un equip de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la Universitat Politècnica de València (UPV) --format pels professors Gaspar Mora i Àngel Balaguer i l'alumne Carles Martí-- ha desenvolupat geoChess, una nova eina que combina la geomàtica, la disciplina que s'ocupa de l'anàlisi de la informació geogràfica, i el màrqueting i que pot ajudar als partits polítics a definir les millors estratègies per a l'èxit les seues campanyes electorals, informa la institució acadèmica.

VilaWeb
Redacció
22.06.2016 - 15:09
Actualització: 23.06.2016 - 02:51

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

Un equip de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica de la Universitat Politècnica de València (UPV) –format pels professors Gaspar Mora i Àngel Balaguer i l’alumne Carles Martí– ha desenvolupat geoChess, una nova eina que combina la geomàtica, la disciplina que s’ocupa de l’anàlisi de la informació geogràfica, i el màrqueting i que pot ajudar als partits polítics a definir les millors estratègies per a l’èxit les seues campanyes electorals, informa la institució acadèmica.

“GeoChess afegix la dimensió espacial als tradicionals estudis estadístics sociològics i ajuda a reconèixer territoris crítics on un determinat partit pot arribar a tindre la major quantitat de votants potencials. És una eina d’ajuda les formacions polítiques a l’hora d’orientar o reorientar els seus missatges i estratègies”, apunta Carles Martí.

D’esta manera, geoChess oferix informació clau perquè els partits enfoquen la promoció del candidat, tant per actes presencials, repartiment de fullets, cartelleria o correu, cap a aquells segments de població qualificats com a potencials votants, en comptes de confiar en una promoció massiva i homogènia.

“Genera un mapa molt més exhaustiu, segmentant a la població per seccions censals, fet que permet obtindre informació de manera molt més detallada que les estadístiques oficials disponibles actualment. Això permet als partits definir el seu target, zones prioritàries d’actuació, etc. amb gran precisió”, afegix Carles Martí en un comunicat.

ESCENARI, VALÈNCIA

La primera versió de geoChess està basada a la ciutat de València i pren com a referència els resultats de les eleccions municipals de l’any passat. L’eina permet creuar esta informació amb dades oficials sociodemogràfics, variables econòmiques i culturals de la població i definir amb molta més precisió els objectius prioritaris de l’estratègia electoral.

“L’aplicació s’ha ‘batejat’ com geoChess en un intent de fer un joc de paraules entre geo-, prefix que ve a significar Terra i que fa un gest de complicitat a la distribució espacial o al territori, i -Chess, que en anglès significa escacs, i que fa una referència clara que en una campanya electoral hi ha una “partida” a la qual si es dota de la millor estratègia en les posicions serà possible guanyar”, explica Gaspar Mora.

D’OBAMA AL PARTIT LABORALISTA AL REGNE UNIT

La tendència de l’ús d’este tipus d’anàlisi en el món es multiplica. A Espanya i Amèrica Llatina encara és una eina per explotar, tot i això, en altres països constituïx ja una part elemental de la campanya.

“Per exemple, ha estat utilitzat per l’equip d’Obama als Estats Units o pel Partit Laboralista al Regne Unit, entre molts altres”, conclou Carles Martí.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any