Disney i YouTube volen afegir-se al mercat de les sèries en línia

  • The Walt Disney Company ha posat fi al seu acord de distribució amb Netflix

VilaWeb
Nina Aguilera Gualdo
09.08.2017 - 22:00

Les plataformes que ofereixen sèries i films en línia, un negoci com més va més a l’alça, van esdevenint unes grans competidores en el món cinematogràfic. Veient el gran èxit aconseguit per Netflix i HBO, que han fet una gran inversió de promoció especialment a l’estat espanyol, ara YouTube i Disney han decidit d’afegir-se a aquest nou model de negoci emergent, amb produccions pròpies en temps real. Així, asseguren que obren moltes més possibilitats al panorama digital, capten nova audiència i es dirigeixen de manera directa als espectadors.

The Walt Disney Company trenca amb Netflix
Aquesta setmana, The Walt Disney Company, propietari de Marvel, Lucasfilm i Pixar, ha posat fi al seu acord de distribució amb Netflix. Disney ha fet públic que invertirà ‘milers de milions de dòlars’ en un nou servei d’emissió contínua que l’any que ve començarà a emetre deu mil esdeveniments esportius d’arreu d’Estats Units, en el marc de la programació esportiva d’ESPN. L’any 2019, s’hi afegirà l’emissió de sèries del canal Disney Channel i els films de Pixar, Marvel i Lucasfilm. També invertirà en la producció de noves sèries i films.

D’aquesta manera, Disney mira de créixer en el sector i, alhora, deixa enrere el model de televisió tradicional i opta pel públic digital, ja que darrerament havia tingut pèrdues d’ingressos en l’àmbit de la televisió per cable. Robert Iger, president i conseller delegat de Disney, ha explicat que ‘els mitjans cada vegada es defineixen més per la relació directa entre els creadors de continguts i els consumidors’.

YouTube, més de quaranta sèries en temps real de franc
YouTube també ha decidit d’afegir-se a aquesta tendència, i oferirà quaranta sèries de producció pròpia en temps real de manera gratuïta. Alguns dels protagonistes que apareixeran en les noves sèries seran Demi Lovato, Katy Perry i Kevin Hart. Els continguts, que s’assemblaran als que ja ofereix Youtube RED, es podran mirar sense publicitat.

Amazon, una plataforma amb poc èxit
Amazon és una altra de les plataformes que va decidir fa temps d’oferir també aquest servei, però mai no ha aconseguit igualar l’èxit de Netflix o HBO. Amazon té una oferta més reduïda de continguts que les altres plataformes, i tot i creure que la presència d’actors coneguts en el repartiment els ajudaria a prosperar, no ha aconseguit millorar la posició en el mercat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any