ACN València.-El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat aquest dimecres que el seu departament implantarà la doble plataforma entre València i Castelló que, segons la planificació actual del ministeri, es licitarà a partir del 2019. Segons que ha exposat, aquesta actuació, unida a la construcció del túnel passant a València, permetrà la reducció del trajecte entre la capital del País Valencià i Barcelona a tan sols dues hores. De la Serna ha fet aquest anunci durant la seva visita a Castelló de la Plana, on ha explicat les pròximes actuacions del seu ministeri per al Corredor Mediterrani. El pressupost per la plataforma ferroviària d’ample internacional de doble capacitat entre València i Castelló serà de 1.170 milions d’euros i permetrà que els trens viatgin a 350 quilòmetres per hora. Un cop enllestida, el trajecte entre Barcelona i Alacant serà de 3 hores i d’una hora i 35 minuts des de Castelló a Barcelona.

El ministre ha explicat que una vegada que entri en servei la via amb tercer carril entre València i Castelló, que en aquests moments es troba en proves i es preveu que s’inicii el quart trimestre del 2017, Adif començarà amb les obres a l’altra via d’aquest mateix tram per incorporar també el tercer carril. Així mateix, ha indicat que el ministeri ha previst la construcció d’aquesta nova doble plataforma davant d’un potencial increment del tràfic de mercaderies i viatgers en aquest tram. De la Serna ha recordat que Foment s’ha compromès a executar tant el túnel passant com l’estació de Portela, totes dues a València, per tal d’augmentar l’agilitat dels trànsits ferroviaris, amb una inversió estimada de 2.228 milions. Pel que fa a mercaderies, el pla estratègic que el ministeri de Foment vol dur a terme inclou la connexió de tots els ports del Corredor a la xarxa d’ample estàndard, amb solucions d’acord amb les necessitats de cada instal·lació, com la implantació de tercer carril, ha explicat. En relació amb els ports, les mercaderies de València i Castelló que es dirigeixin cap a Catalunya o França s’encaminaran pel Corredor Mediterrani en ample estàndard. En canvi, aquelles que tinguin com a destinació Aragó o el País Basc podran fer-ho en ample ibèric a través de la línia Sagunt-Terol-Saragossa, en la qual s’està treballant per introduir importants millores i l’electrificació de la via per millorar la productivitat de els trens de mercaderies. Finalment, el transport de mercaderies amb destinació al centre o a la resta de les regions del nord de la península se seguirà fent per la línia d’Albacete en ample ibèric.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]