L'Alguer, fotografiat per Paolo Calaresu.

‘L’Alguer i Barcelona són dues ciutats germanes i connectades de fa segles, igual que Catalunya i Sardenya; és natural que vulguem tornar a comunicar-les de manera regular per via aèria.’ Són paraules d’Andrea Caldart, president i fundador de PeopleFly, la companyia que des d’avui ofereix dos vols setmanals entre l’Alguer i Barcelona, cada divendres i cada dilluns. A més –explica a VilaWeb–, la intenció és d’ampliar l’oferta i de comunicar també l’Alguer amb València a partir de Setmana Santa o, si més no, a partir de l’estiu.

Amb tot, l’obertura d’aquesta nova connexió no ha estat pas fàcil. D’ençà de l’adéu de Ryanair de l’aeroport de l’Alguer el març passat, tant la connexió amb el nostre país com el futur del mateix aeroport alguerès han viscut una autèntica odissea. D’entrada, Ryanair va suprimir dotze rutes de les vint-i-una que oferia des de l’Alguer, cosa que fins i tot va fer dubtar de la viabilitat de l’aeroport. A l’estiu, Alitalia va oferir algunes de les rutes desaparegudes, però amb el pas dels mesos n’ha rebaixat substancialment l’oferta. Per exemple, va oferir durant alguns mesos vols directes entre l’Alguer i Barcelona, però actualment aquesta ruta només és possible fent escala a Roma o a Milà.

Per una altra banda, PeopleFly, fundada l’any 2014, tenia previst d’inaugurar la nova ruta amb Barcelona a principi de novembre, però es va trobar obligada a endarrerir el servei per qüestions burocràtiques i, sobretot, perquè de moment no disposa d’avions propis i els ha de llogar mitjançant acords amb unes altres companyies, no sempre fàcils, segons que explica Caldart.

L’aeroport de l’Alguer, privatitzat
Mentrestant, aquest mes de novembre l’aeroport de l’Alguer va ser privatitzat i la gestió fou concedida a F2i, un fons d’inversió financer italià. Aquesta decisió fou vista per alguns com una sortida d’emergència necessària per a salvar l’aeroport, però rebuda també amb recel per alguns empresaris, com Caldart mateix. ‘Tant de bo que m’equivoqui, però que l’aeroport sigui a les mans dels bancs no és necessàriament una bona notícia, perquè els criteris en la presa de decisions poden no ser sempre els millors per al territori.’

Caldart, vènet de naixement, es declara un enamorat de Sardenya. Hi va arribar l’any 2002 i ja aleshores va decidir de traslladar els seus negocis a l’illa. ‘Em vaig adonar de les potencialitats del territori, de la gran capacitat que encara tenia per a desenvolupar-se i per obrir-se al món i vaig decidir d’esmerçar-hi tots els esforços.’

Cada dilluns i cada divendres, a setanta euros per trajecte
El primer vol de PeopleFly de Barcelona s’enlaira a les 11.50 d’aquest matí i arriba a l’Alguer a les 13.20. A les 14.00, el mateix avió s’enlaira de l’Alguer i arriba a Barcelona a les 15.30. Aquests mateixos horaris es repetiran cada divendres i cada dilluns amb un preu, de moment, que ronda els setanta euros per trajecte.

La compra d’un avió i la connexió amb València
Caldart ha explicat a VilaWeb que aquests primers vols tenen una ocupació entre el 30% i el 50% de les butaques i que la previsió és que abans de l’estiu es pugui arribar a una ocupació del 60%. Els plans de la companyia, que segons Caldart no té cap ajuda pública, consisteixen a consolidar la ruta amb Barcelona per poder ampliar l’oferta i volar també a València. ‘Si assolim l’objectiu d’arribar al 60% d’ocupació tenim previst de comprar un avió propi, el primer de PeopleFly, que destinarem només a les rutes amb Barcelona, València i també Madrid, més endavant.’

Tornarà Ryanair?
Finalment, Caldart es mostra convençut de la tornada de Ryanair a l’Alguer, tard o d’hora. I assegura que no li fa por, però, això sí, demana que en cas que això passi totes les companyies siguin tractades de la mateixa manera per les administracions. ‘Si hi ha ajudes públiques per a Ryanair, que n’hi hagi també per a les altres companyies. La competència és bona si és justa.’

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]