Cercle.- Airbnb defensa negociar amb ajuntaments per a l’equilibri turístic territorial

  • Admet que regular-ho és "difícil" pel ràpid creixement però que és necessari

VilaWeb
Redacció
26.05.2017 - 20:48

Admet que regular-ho és “difícil” pel ràpid creixement però que és necessari

SITGES (BARCELONA), 26 (EUROPA PRESS)

El director d’Airbnb per a Europa, Jeroen Merchiers, ha insistit aquest divendres en la necessitat de negociar acords amb els ajuntaments de les ciutats on tenen presència, i ha assegurat que en alguns casos, com París i Ámsterdam, ha servit per diversificar geogràficament el turisme.

Merchiers ha participat, durant la Reunió Anual del Cercle d’Economia, en una taula rodona sobre ‘Perspectives dels sectors disruptius’ al costat del fundador i conseller delegat de Cabify, Juan de Antonio, i el director i associat general del consell de Facebook Chris Kim.

Ha explicat que a finals de l’any passat, la plataforma d’allotjament es va comprometre a treballar amb els ajuntaments per “crear entorns sostenibles”, per la qual cosa va obrir 20 oficines; una d’elles, a Barcelona, que assegura que és un de les principals destinacions dels usuaris d’Airbnb.

Ha admès que, des de la perspectiva del regulador, “resulta difícil” abordar la situació, ja que aquestes noves empreses han crescut enormement en els últims tres o quatre anys, però ha sostingut que és una realitat i urgeix abordar una regulació.

“Cal començar pel diàleg. És molt important”, i ha assegurat que ho han fet a ciutats com Ámsterdam i París, on s’ha acordat que els allotjaments d’Airbnb se situïn en les àrees de la ciutat que decideixen els ajuntaments per descentralitzar el turisme.

Merchiers assegura que Espanya és “un dels tres països més difícils” per operar per Airbnb perquè té una regulació molt dispersa, però confia que s’acabaran resolent els problemes.

Ha lamentat que a Barcelona es repeteixin notícies que relacionen la plataforma nord-americana amb la gentrificació i la conversió “en parcs temàtics” dels centres de la ciutat, i ha constatat que a la capital catalana hi ha quatre vegades més habitatges buits que allotjaments d’Airbnb.

“Des de perspectiva de gentrificació dels centres, l’oferta que nosaltres tenim està dispersa i molt més fragmentada que molts dels serveis de restauració”, ha assegurat.

Sobre l’economia submergida, Merchiers ha assegurat que Airbnb ha contribuït a aflorar-la, ja que tots els pagaments es realitzen a través de la plataforma i a través de comptes bancaris “i amb la major transparència”.

200 MILIONS D’HOSTES

Airbnb va néixer en 2007 en San Francisco, i des de llavors 200 milions de persones s’han allotjat a algun del seu milió de cases, la meitat en els últims dotze mesos, segons ha destacat Merchiers, que ha concretat que la plataforma opera en 191 països.

El 50% del seu negoci es genera a Europa i l’impacte econòmic anual és de 4.200 milions d’euros, la qual cosa inclou els ingressos que rep l’amfitrió i les despeses del visitant en comerços i serveis locals.

El director d’Airbnb per a Europa ha participat a la XXXIII Reunió Anual del Cercle d’Economia a Sitges, patrocinada per Indra, CaixaBank i KMPG.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any