Brussel·les amplia el cas contra Google i l’acusa de restringir la competència en publicitat online

  • 'Els consumidors reben els resultats que Google vol que vegin, no necessàriament els que són més rellevants', lamenta la comissària Margrethe Vestager

VilaWeb
ACN
14.07.2016 - 13:15

La Comissió Europea ha decidit aquest dijous ampliar el seu cas contra Google per abusar de posició dominant afegint-hi un nou plec de càrrecs sobre les seves pràctiques en el mercat de la publicitat online. ‘Dominar no és un problema sota la llei europea. Pots ser gran. Però és il·legal abusar d’una posició de mercat poderosa restringint la competència’, ha advertit la comissària de la Competència, Margrethe Vestager. A més, la CE ha enviat un nou escrit a Google sobre les seves pràctiques en els serveis de comparadors de preus. ‘Els consumidors veuen els resultats que Google vol que vegin, no necessàriament els que són més rellevants’, ha lamentat Vestager.

Segons la Comissió Europea, ‘les accions de Google han perjudicat els consumidors’, però també les empreses de la competència i la innovació. ‘Google ha perjudicat la innovació perquè els seus rivals saben que, siguin com siguin de bons els seus serveis, mai seran tan visibles com els de Google’, ha insistit Vestager.

La comissària de la Competència ha assegurat que tenen ‘noves proves’ que ‘reforcen’ la seva visió inicial que ‘Google abusa de la seva posició dominant a l’afavorir els seus serveis de comparació de preus’. La Comissió ja va enviar l’any passat un primer plec de càrrecs sobre aquesta qüestió, i ara n’envia un de suplementari, a més d’un de nou relatiu al món publicitari.

En aquest darrer aspecte, Vestager ha explicat que ‘en els darrers 10 anys’ els contractes que ha signat Google amb pàgines web per incloure cercadors i publicitat ‘han restringit’ l’habilitat d’aquestes pàgines per acudir als competidors del gegant californià. Segons la comissària, els contractes inclouen ‘clàusules d’exclusivitat’ o ‘requereixen un número mínim d’anuncis de Google’ que han de rebre ‘els millors espais de la pàgina’.

La investigació a Google, que com a empresa es va canviar el nom a Alphabet, pot acabar amb una multa multimilionària. La comissària Vestager ha dit que la CE té ‘el deure d’actuar’ si es demostra que l’empresa ‘ha vulnerat la llei de competència’. Amb tot, la danesa ha admès que el cas s’allarga perquè volen presentar uns arguments ‘forts’ i de ‘qualitat’ per si cal acabar als tribunals.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any