Atlantia vol aixecar 10.000 milions de finançament per a l’OPA a Abertis

  • Atlantia està sondejant diferents bancs per aixecar finançament per uns 10.000 milions d'euros amb el qual abordar l'oferta pública d'adquisició d'accions (OPA) que sospesa llançar de forma amistosa sobre Abertis amb la finalitat d'integrar les dues companyies en un nou gegant mundial de les infraestructures.

VilaWeb
Redacció
27.04.2017 - 19:42

MADRID, 27 (Reuters/EP)

Atlantia està sondejant diferents bancs per aixecar finançament per uns 10.000 milions d’euros amb el qual abordar l’oferta pública d’adquisició d’accions (OPA) que sospesa llançar de forma amistosa sobre Abertis amb la finalitat d’integrar les dues companyies en un nou gegant mundial de les infraestructures.

La companyia italiana ha apuntat la possibilitat d’abordar l’operació combinant el pagament en metàl·lic amb l’intercanvi d’accions.

D’aquesta forma, podria escometre una operació que ascendiria a uns 16.000 milions d’euros, donat l’actual valor de mercat d’Abertis, sense requerir més capital.

Les firmes Credit Suisse i Mediobanca, escollides per Atlantia com a assessores de l’operació, estan sent les encarregades de cercar el finançament per a l’operació que podria concretar-se la setmana vinent, segons han informat diferents fonts a Reuters.

Entre els bancs que podrien participar en la ‘macrooperació’ corporativa figuren els italians UniCredit i Intesa Sanpaolo, així com el gal BNP Paribas, o l’espanyol Santander.

Abertis va informar al mercat el passat 18 d’abril que havia rebut una proposta “preliminar” d’Atlantia per abordar una operació corporativa.

No obstant això, una setmana després, el grup de concessions espanyol va indicar, en ocasió de la presentació dels seus resultats trimestrals, que encara no havia rebut proposta formal alguna.

L’eventual integració d’Abertis i Atlantia, que les dues empreses ja van cercar sense èxit fa una dècada, conformaria un nou gegant de les concessions d’infraestructures de transport participat per la família Benetton i Criteria, actuals primers socis de les empreses amb un 22,3% i un 30,1% de la seva capital, respectivament.

La corporació resultant, que capitalitzaria uns 35.000 milions d’euros, gestionaria una xarxa de 13.600 quilòmetres d’autopistes repartides en vuit països, a més dels satèl·lits d’Hispasat i un grup d’aeroports, entre ells, els dos de Roma. Aquesta cartera d’actius generaria ingressos anuals d’uns 10.400 milions d’euros.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any