ACN Valls.-Una empresa catalana de comerç on line aposta per ubicar-se a Valls, amb una inversió de 3,5 milions d’euros i la creació d’una seixantena de llocs de treball. Prat International Brands construirà una nau al polígon industrial de Valls amb previsió de ser operativa a finals d’any. La urgència d’espai i les facilitats donades per l’Ajuntament han fet que aquesta jove companyia s’hagi decidit a traslladar-se a Valls -ara tenen una nau a Torredembarra, amb una plantilla de 34 persones que es desplaçaran a la nova seu de Valls. La nau que s’aixecarà ocuparà gairebé 8.000 metres quadrats, amb previsió d’ampliar-se en una segona fase i arribar fins als 15.000 metres quadrats. Aquesta empresa, fundada el 2008 per un emprenedor de Sant Cugat, comercialitza per Internet diverses marques pròpies -la principal és ‘Greencut’, de maquinària i eines de jardineria- amb ‘eBay’ com a principal portal de vendes. Amb el seu trasllat a Valls preveu doblar la facturació actual -de 7,8 milions d’euros- i arribar als 15 milions d’euros.

“Gairebé el 70% de la nostra facturació ens ve d’eBay”, ha afirmat a l’ACN Albert Prat, gerent d’aquesta empresa que ha decidit situar a Valls la seva nova seu. L’empresa s’instal·larà al sector de Palau de Reig del polígon industrial en una nau d’entre 7.000 i 8.000 metres quadrats on té previst traslladar-s’hi a finals d’enguany, per encarar la campanya de Nadal al nou espai.La inversió inicial és de 2,5 milions d’euros, que es completaria, d’acord amb les previsions de la companyia per al 2018, amb un milió més per ampliar la superfície i arribar als 15.000 metres quadrats. Dels 60 llocs inicials de feina, 34 quedaran coberts amb la plantilla actual de Torrembarra. Prat, però, no descarta que, amb les futures ampliacions, se’n tornin a generar 60 més. A part de ‘Greencut’, l’empresa fabrica comercialitza per Internet altres marques pròpies, com ‘FitFiu’ -màquines de fitness-, ‘MC Haus’ -mobiliari de la llar-, i ‘Sailoor’ -accessoris nàutics. Des de Valls l’empresa confia millorar la seva distribució en els països europeus on ven, principalment Espanya, França i Itàlia, però també pel nord d’Àfrica, així com obrir nous mercats. Segons Prat, el “bon tracte” i l’agilitat dels tràmits a Valls, ha estat el principal motiu pel qual s’ha decidit de traslladar-se a l’Alt Camp. “En els moments de crisi vam voler posar les coses fàcils amb incentius com la llicència d’activitats a cost zero; cuidem el dinamisme econòmic i la vinguda d’una empresa a la ciutat com construir el museu casteller”, ha equiparat l’alcalde Albert Batet.L’empresa també ha valorat el teixit empresarial que conviu al polígon industrial de Valls, amb importants grups com Kellogg i Ikea, així com l’arribada d’una nova empresa de climatització, Frigicoll, amb el trasllat de la seva seu logística. “En quatre o cinc anys multiplicarem per deu la nostra facturació, i ja ho estem complint, perquè cada any doblem”, ha conclòs l’empresari.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]