Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  11.12.2002  06:00

(11/12/02). La recollida de brossa porta a porta a Vilassar de Mar.

Men?ame
 

Vilassar de Mar serà la primera població de tot Catalunya de més de 10.000 habitants que aplicarà a partir del mes de gener la recollida de brossa porta a porta, un sistema que planteja algunes dificultats i maldecaps però que sens dubte és més ecològic i més sensible amb el medi ambient, atès que si tot va bé permetrà augmentar d'una manera notòria la recollida selectiva d'escombraries i el seu posterior reciclatge. La recollida porta a porta no és una novetat al Maresme. Tiana va ser un municipi pioner en aquest sistema de recollida i més recentment s'ha començat a aplicar a Arenys de Munt. Es tracta, però, de municipis més petits i, fins ara, sempre s'havia constatat la dificultat d'exportar aquesta fórmula en poblacions més grans. És per això que cal aplaudir l'atreviment que ha tingut el govern -PSC i ERC- i especialment la insistència i tossuderia mostrada fins al moment pel regidor de Medi Ambient, Josep Aragall. Un atreviment encara més lloable ara que falten pocs mesos per les eleccions municipals. Si la recollida porta a porta no funciona prou bé al principi pot ser una font de queixes ciutadanes i, per tant, l'opció políticament més rendible del govern hauria estat ajornar la decisió i deixar-ho per més endavant.

La presentació del nou sistema va reunir ahir representants de l'Ajuntament, la Generalitat i l'empresa que farà el servei, Ecoembes. És positiu que les administracions amb responsabilitats directes sobre residus s'impliquin a fons i treballin de forma coordinada en la campanya prèvia i la gestió del servei. L'exemple de Vilassar de Mar segur que s'observarà amb molta atenció per altres municipis d'una comarca que s'ha fixat l'objectiu de reduir la brossa i reciclar més. Amb una informació ciutadana correcta, campanyes de sensibilització atractives i potents i un bon seguiment del servei per solucionar a cada moment qualsevol problema que es pugui originar durant les primeres setmanes, l'èxit serà més senzill. (font: El Punt)