CDC presenta una nova campanya per sumar independentistes

  • Rull es dirigeix als votants de forces emergents: 'La gran revolució pacífica, més justa i més inclusiva és la independència'

VilaWeb
ACN
27.05.2015 - 12:50

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

CDC engega una campanya sota el títol ‘Benvinguts al futur’, que té com a objectiu convèncer els que encara pensen que amb Espanya hi ha una oportunitat, així com els que tenen por de com es desenvoluparà el procés cap a la independència. L’acte l’han presentat Josep Rull, coordinador general del partit i Mercè Conesa, portaveu del partit. ‘Hi ha molta gent que considera que el procés constituent és a Madrid i no a Catalunya. Doncs no, la gran revolució pacífica, més justa, més inclusiva i més potent és la de la independència de Catalunya’, ha indicat Rull als votants de forces emergents com Podem o Barcelona En Comú. La campanya, plantejada de cara a la convenció nacional de CDC del juliol i de cara al 27-S, sosté que Catalunya, ‘com a societat de benestar i progrés, no és viable dins de l’estat espanyol’.

A quatre mesos exactes del 27-S, CDC posa en marxa una campanya que té com a objectiu ‘no radicalitzar els convençuts, sinó eixamplar la base, d’aquells que dubtes, perquè creuen que encara és possible un encaix diferent’ amb Espanya. Rull ha apuntat que intentaran explicar-los que CiU és diferent a d’altres formacions, perquè ‘ho ha provat tot, de totes les maneres’, i ha contribuït des d’una ‘lleialtat absoluta’ a la modernització de l’estat espanyol, a la seva entrada a Europa, a l’euro. ‘Però hem arribat a la conclusió que cal fer un estat propi’, ha continuat, ja que Catalunya, ‘com a societat del benestar i de progrés, no és viable dins de l’estat espanyol’.

Rull ha defensat que el problema a Catalunya no és d’esquerres o dretes, sinó la manca de llibertat per decidir sobre els temes que afecten els catalans. Per això ha demanat ‘desviar l’atenció’ com pretenen alguns, i posar el focus en el 27-S com el dia per escollir si Catalunya ha de tenir un estat propi o no. La campanya es dirigeix també als ciutadans que tenen por de com es desenvoluparà el procés cap a la independència. CDC vol erigir-se en l’única força que ‘és garantia de fer-ho bé, en termes sòlids i viables’.

Pèrdua de suport a l’Àrea Metropolitana

Aquesta acció s’emmarca en una lectura de les eleccions municipals, que revela la pèrdua de suport a l’Àrea Metropolitana, i també en el procés de refundació que està fent el partit, obrint-se a la ciutadania i sent més transparents. Per això, la campanya intentarà connectar amb la ciutadania, els votants de CiU però també els que no ho són, per escoltar les seves idees, els seus neguits, i incorporar-los al programa electoral que CDC o la federació, en funció de com acabi el procés intern d’UDC, presentarà per al 27-S. ‘Hem de convèncer molta gent, hem d’incorporar molta gent a aquest procés’, ha indicat Rull.

De moment, en tres caps de setmana, ja estan programades 45 actuacions a totes les comarques de Catalunya. S’han escollit elements del dia a dia perquè la ciutadania pugui donar el seu parer i explicar les seves experiències, com l’escola, la recerca, les infraestructures, la cultura o el cas concret de Rodalies.

Rull ha aprofitat per avisar que la pèrdua de suport sobiranista a l’Àrea Metropolitana no només interpel·la CiU, que també, sinó també a d’altres partits com ERC, i ha recordat que hi ha grans ciutats com Santa Coloma de Gramenet on no hi ha ni un regidor de cap dels partits, i a L’Hospitalet de Llobregat han baixat. ‘La feina la tenim aquí, hem de veure com podem connectar amb aquests entorns’, ha dit.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any