Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dissabte  23.05.2015  06:00

'Do Not Track', un documentari que 'experimenta amb el tracking per comprendre'l millor'

Dividit en uns quants capítols, descobreix de manera 'personalitzada' les dades que deixem els internautes mentre naveguem

Men?ame
 

Sovint sentim a dir que els internautes, quan naveguem, deixem una gran quantitat de dades personals a portals i operadores. N'estem avisats, però no sempre som conscients de l'abast d'aquest control. Perquè ens en puguem fer una idea ben clara, un grup de mitjans de comunicació europeus i nord-americans, com la cadena Arte i Radio-Canada, han fet una sèrie de documentaris en línia, Do Not Track, que descobreix de manera gràfica i personalitzada tot allò que la xarxa sap de cadascú de nosaltres. 'Compartint les vostres dades amb nosaltres', afegeixen els autors.

'Do Not Track', en anglès i francès, explora d'una manera original 'les diferents maneres amb què el web modern enregistra i controla les activitats, publicacions i identitats' de tots nosaltres.

I per ajudar-nos a comprendre com les nostres informacions s'utilitzen i s'apleguen en línia, els documentaris ens demanen de participar-hi donant-los les nostres dades: 'Pot semblar paradoxal, però és prestant-se a participar-hi que entendreu millor la implicació del tracking, el valor de cadascun dels clics que fem o quines informacions donem sense ser-ne conscients ni donar-ne el consentiment.'

Des de mitjan abril, cada quinze dies s'ha publicat un capítol de 'Do Not Track', cadascun dedicat a un tema específic: dels telèfons mòbils a les xarxes socials, passant per la publicitat personalitzada i el 'big data'. Als episodis, a més 'd'experimentar amb el tracking per comprendre'l millor', s'hi inclouen entrevistes amb activistes i experts en el control de dades.