25.04.2015 - 06:00
L’estiu del 2011, en plena revolta a Líbia contra el règim del dictador Muamar al-Gaddafi, les milícies rebels van ocupar l’aeroport de Trípoli i van capturar el seu luxós Airbus A340 privat, l’anomenat Afriqiyah One, on es van fer fotografies com a trofeu. Després de la mort de Gaddafi, a l’octubre, l’aparell va passar al Ministeri de Defensa libi, que el va confiar a la societat francesa EAS, implantada al perímetre aeroportuari del Rosselló, per a reparar-lo i transformar-lo en avió comercial. Des d’aleshores s’ha estat pràcticament tot el temps aparcat a l’aeroport de Perpinyà, segons que explica la Clau.
S’hi va treballar des del final del 2012 al començament del 2013, quan fou enviat a l’aeroport d’Orly, als afores de París, per a tornar posteriorment a Líbia aquell setembre.
Però sis mesos més tard, continua explicant la Clau, les autoritats líbies van estimar-se més de tornar l’Airbus A340 a Perpinyà i protegir-lo, així, de les lluites entre milícies a Líbia. Va aterrar a la capital del Rosselló el 17 de març del 2014, on es troba des d’aleshores un aparell que havia pertangut als prínceps de Brunei i que va costar a Gaddafi, el 2003, cent milions d’euros.