Andreas Lubitz va buscar tractament per problemes de visió, segons el New York Times

  • El diari nord-americà esmenta fonts pròximes a la investigació

VilaWeb
Redacció
28.03.2015 - 15:51

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Andreas Lubitz, el copilot que comandava l’avió de Germanwings que es va estavellar dimarts als Alps, hauria buscat tractament per resoldre problemes de visió, segons que informa el diari The New York Times esmentant fonts pròximes a la investigació de la tragèdia. Aquests problemes de visió podrien haver posat en perill la seva capacitat per a continuar treballant de pilot.

La informació publicada pel diari novaiorquès afegeix un nou element al que fins ara s’ha pogut saber de Lubitz, de vint-i-set anys, de qui la fiscalia alemanya va revelar ahir que havia amagat tenir una baixa mèdica –sense especificar-ne la causa– vigent el dia de la tragèdia.

Les fonts esmentades pel mateix mitjà diuen que no és clar de quina gravetat serien els suposats problemes de visió ni si haurien afectat Lubitz psicològicament.

El diari també publica que Lubitz havia passat al febrer i al març per l’Hospital Universitari de Düsseldorf que, tot i reconèixer les visites, va negar ahir que tinguessin relació amb una depressió.

Paral·lelament s’ha sabut que el fiscal de Marsella que investiga el sinistre de l’avió, Brice Robin, manté el càrrec d’homicidi involuntari contra Lubitz. Així ho ha assegurat en una entrevista al diari ‘La Provence’, en la qual sosté que les informacions no demostren que tingués ‘consciència de voler matar’.

Segons el fiscal de Marsella, no s’han pogut requalificar els fets perquè el que ha transcendit fins ara demostra ‘una voluntat de destruir l’avió’, però no la consciència de voler matar que s’exigeix en un delicte d’homicidi voluntari.

 

Informació relacionada:

Cinquena jornada de rastreig als Alps

Brice Robin, un fiscal sense pèls a la llengua pel cas Germanwings

La UE vol que hi hagi dues persones autoritzades a la cabina dels avions

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any