Germanwings confirma que el copilot no va notificar a l’empresa la baixa mèdica

  • L'aerolínia diu en un comunicat que 'no es va presentar cap nota mèdica pel dia del xoc'

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
ACN
27.03.2015 - 16:46

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Germanwings ha assegurat en un comunicat que el copilot del vol 9525 no va notificar a l’empresa que estigués de baixa el dia del xoc de l’avió. Andreas Lubitz tenia una baixa mèdica i estava prenent medicació, segons la fiscalia de Düsseldorf, que ha informat que ha trobat al seu apartament documents trencats que així ho acrediten. ‘Germanwings vol clarificar que no es va presentar cap nota mèdica a l’empresa per aquell dia’, ha assegurat la companyia en un comunicat. Segons els investigadors, Lubitz va estavellar l’avió contra les muntanyes dels Alps després de tancar-se sol dins de la cabina provocant la mort de 149 persones i la seva.

D’acord amb el seu historial mèdic, el 2009 havia tingut ‘depressions i atacs d’angoixa’ que el van obligar a interrompre la formació de pilot, segons publica avui el tabloide alemany Bild. El diari assegura que el centre aeromèdic de Lufthansa li ha confirmat que havia avisat les autoritats federals de transport aeri, la Lufthart Bundesant, que Lubitz havia tingut un ‘episodi depressiu profund però decreixent’. També The Times informa que Lufthansa sabia que actualment travessava una ‘crisi en la seva vida personal’.

Durant la seva estada a Phoenix (Arizona, EUA), fins i tot va arribar a ser declarat inapte per a volar. En el seu historial, s’avisa de la necessitat d’un ‘seguiment mèdic regular especial’, segons el Bild. El diari també revela que el comandant de l’A320 va fer servir una destral que hi havia a l’avió per provar d’obrir la porta de la cabina que Lubitz havia blocat de dins estant. Lufthansa ha confirmat al Bild que, efectivament, a bord de l’aparell hi ha una destral, que ‘forma part de l’equip de seguretat’.

El president de Lufthansa, matriu de Germanwings, Carsten Spohh, va assegurar dimecres que Lubitz havia superat ‘al cent per cent totes les proves mèdiques i psicològiques’ i tenia un expedient i una actitud impecables. ‘Seleccionem amb gran cura els nostres pilots i intentem posar l’accent sobre la seva capacitat psicològica abans no puguin prendre el comandament d’un avió’, va explicar. Va admetre que el copilot havia interromput la formació el 2009 durant uns quants mesos per causes que no va aclarir, però digué que això era ‘habitual’ i que, fos com fos, abans de reprendre els estudis havia tornat a superar els exàmens mèdics i els tests psicològics.

 

Informació relacionada:

Andreas Lubitz, el copilot que va fer estavellar l’avió de Germanwings

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any