El president de Lufthansa: ‘L’acció del copilot ens deixa sense paraules’

  • La companyia assegura que el copilot 'havia superat al 100% totes les proves mèdiques i psicològiques'

VilaWeb
ACN
26.03.2015 - 16:15

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El president de Lufthansa, matriu de Germanwings, Carsten Spohr, ha confirmat la tesi dels investigadors francesos que el copilot hauria estavellat l’avió de forma deliberada. Spohr, però, ha assegurat que Andreas Lubitz, de 28 anys i ciutadania alemanya, ‘havia superat al 100% totes les proves mèdiques i psicològiques’ i tenia un expedient i una actitud ‘impecable’. ‘Seleccionem amb gran cura els nostres pilots i intentem posar l’accent sobre la seva capacitat psicològica abans que puguin prendre el comandament d’un avió’, ha explicat Spohh. ‘Ni en el nostre pitjor malson no podríem haver imaginat una tragèdia així’, ha lamentat.

Lubitz s’havia format a Phoenix i, des del 2008, a l’escola de pilots de Lufthansa a Bremen i va començar a treballar per a Germanwings com a copilot d’A320 el desembre del 2013. Spohr ha revelat que el copilot va interrompre la seva formació fa sis anys durant uns mesos per causes que no ha sabut aclarir, però ha assegurat que és ‘habitual’ i que, en qualsevol cas, abans de reprendre els estudis va tornar a superar els exàmens mèdics i els tests psicològics. El president de Lufhansa assegura que en el cas que Lubitz hagués interromput el curs per raons mèdiques, el ‘secret mèdic’ no permetria a l’aerolínia saber-ne les causes concretes, i ha explicat que no es va entrevistar els familiars ni l’entorn del copilot.

‘Tant se val les mesures de seguretat que prenguem, perquè un cas individual, particular i aïllat com aquest no pot evitar-se’, ha assegurat Spohr. ‘És la pitjor tragèdia en la història de la nostra companyia, és un dia negre, però insisteixo que confiem plenament en els nostres pilots’, ha insistit el president de Lufthansa. ‘En principi, tenim els millors pilots del món, que normalment mantenen molt alt el nivell de Lufhsansa, aquest és, esperem, un cas únic’, ha defensat.

Spohr ha confirmat també que el copilot hauria pogut bloquejar la porta des de l’interior de la cabina perquè el comandant no pogués entrar. ‘Des dels atemptats de l’11 de setembre del 2001 vam canviar els procediments i hem fet l’accés a la cabina impossible, les portes estan blindades i si un dels pilots surt per raons fisiològiques ha de trucar i identificar-se gràcies a un intèrfon amb càmera de vídeo per poder tornar a entrar’, ha informat Spohr. En cas de desmai, el pilot que ha sortit de la cabina pot introduir un codi a la porta per poder-hi entrar, però aquest procediment es pot bloquejar des de l’interior. ‘És possible que el comandant introduís el codi a la porta, però que el copilot que era a l’interior ja l’hagués bloquejada per impedir que entrés’, ha reconegut el president de la matriu de Germanwings.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any